Somatic Responses - Reformation (2009)

Electronic

6. Panic Attack
  7. Dubscare
  8. Who's Stoppin Ya! Killer
lambf
Somatic Responses goes dubstep (Bij vlagen erg vet, dat wel)

avatar van pimpamhenk
Op voorhand leek mij deze combi ook helemaal niks. Toch slagen ze heel aardig moet ik zeggen. Bij vlagen vind ik het net iets te lineair, maar al met al vind ik dit wel dikke dubstep met Somatics saus. Gelukkig geen zinloos gewobble van de mannen, maar gewoon knetterend geweld zoals we van ze gewend zijn.

Radiation Rhythm blaast wel erg veel omver moet ik zeggen...

tuktak
somatic responses is met hun vlakke samplebrei goed in hun dingetje. dat ze dan de keuze maken om exact het tegenovergestelde te gaan produceren van wat ze gewend zijn, is op zijn zachtst gezegd een gewaagde keuze. met hun beperkte mogelijkheden hebben ze er wellicht het maximale uitgehaald, voor mijn gevoel slaat dit echt de plank mis. duidelijk is dat sm een dubstep gerelateerde plaat heeft willen maken, een genre waarin sfeersetting, lang uitgesponnen geluiden, maar vooral diepte zorgen voor de kwaliteit. daarin faalt deze plaat eigenlijk volledig. het beste van sm waar ze goed in zijn zit niet in deze plaat, maar ook niet hetgeen wat het genre goed maakt.
overigens hoor ik trouwens genoeg gewobble, het genante is dat dit in een gemiddelde commerciële b-klasse dubstepplaat dan nog beter uit de verf komt. schoenmaker, blijf bij je leest.

avatar van Onderhond
Dubstep, maar dan goed/beter.

Nog steeds niet helemaal mijn ding, maar veel boeiender dan wat doorgaans naar voren geloodst wordt in dit genre.

Wat minder lompe bassen, maar vooral hetgeen wat er tussen gebeurt is veel interessanter. Meer sampletjes en geklooi, minder lelijke geluiden, vooral minder leegte.

Toch hoeft het niet helemaal voor mij. Leuk om een keertje gehoord te hebben, maar ben blij dat SR alweer een andere richting uit lijkt te gaan.

Laat de dubstep commerce maar snel overwaaien. Kleine 4* voor dit album.

avatar van vork666
Dit album was de eerste keer dat ik langer dan 1 minuut naar dubstep wist te luisteren (bij de meeste andere dubstep was ik dan al afgehaakt omdat het pijn aan mijn oren deed).
Dat wil niet zeggen dat dit album dan wel goed is; er lijkt wat beter over nagedacht te zijn dan bij het lineaire gefriemel van andere dubstep (voor zover ik daar uitspraken over kan doen), maar ik ben nog steeds niet echt onder de indruk. Soms klinkt het geheel wel sfeervol (Reformation) maar over het algemeen is het me toch teveel doorsnee dubstep met wat extra's.