Faunts - M4 (2008)

Label: Friendly Fire

1. M4 (Part II) (8:18)
  2. Sleepwalker (7:42)
  3. M4 (Part I) (9:17)
  4. Meno Mony Falls (5:53)
  5. Of Nature (8:09)
avatar van Outlaw104
Deze EP (qua tijdsduur meer een album) is helaas alleen via de digitale kanalen verkrijgbaar.

Prijsnummer is het hemeltergend mooie part I van M4.
Een ambient-achtig nummer met daarin een edge-achtig gitaarspel op een groot en zwaar synthesizer bed.
Voor mij een echt kippenvelnummer.

Part II is een iets minder uitgevoerd rocknummer, vooral bekend geworden als end credit voor the game Mass Effect.

De videoclip van deze ingekorte song is ook opvallend:
Nadat de kinderen 's avonds het strand hebben verlaten en een zandkasteel hebben achtergelaten, breekt er een ware krabben oorlog uit om het zandkasteel te veroveren (met levensechte animaties).

Ben eigenlijk geen muziekhokjes freak, maar als ik enkele namen moet noemen, dan schieten mij New Order met een vleugje Joy Division en soms ook Mogwai als eerste te binnen.

avatar van LuckyLuigi
M4 nummers zijn inderdaad extreem gaaf, zeker als je II na I luistert,