Dear Reader - Replace Why with Funny (2009)

Zuid-Afrika
Label: City Slang

1. Way of the World (4:05)
  2. Dear Heart (3:57)
  3. Great White Bear (4:05)
  4. Bend (3:37)
  5. Out Out Out (3:00)
  6. Release Me (3:38)
  7. Never Goes (4:04)
  8. The Same (4:30)
  9. What We Wanted (3:51)
  10. Everything Is Caving (7:08)
avatar van Matthijs72
Schitterende CD die de vocalen van zangeres Cherilyn MacNeil goed laat schitteren. Mooie ingetogen liedjes, die ik in eerste instantie te makkelijk in de lichte poppy hoek geplaatst had. Hier en daar violen, koortjes, maar alles -terecht- in dienst van de melodieuze zang. Stap direct (in 1 week) van 3* naar 4* met serieus uitzicht op meer!

Release Me is een mooie samenvatting van de CD, schiet alle kanten op, dat liedje heeft echt alles.

Gaat dit luisteren mensen!

avatar van Matthijs72
Matthijs72 schreef:

Gaat dit luisteren mensen!

Ik heb een download waarvan de titeltracks gehusseld zijn, bedoelde dat Never Goes een topper is in plaats van Release Me

avatar van nognooit
Prachtige zang met soms dromerige die soms emotioneel krachtig weten te exploderen. Dat is mijn poging om deze muziek te omschrijven.

De eerste paar nummers op het album beginnen rustig en kabbelen wat voort, daarna worden de nummers steeds intenser en afwisselender. Daar schuilt de kracht van dit album.

Doordat sommige nummers, met name de eerste paar, wat voort kabbelen kan ik de cd geen vier en een halve ster geven, wel een mooie vier.

De stem van Cherilyn MacNeil doet me heel erg denken aan stemmen van andere zangeressen (ik kan er alleen even niet opkomen nu). Maakt verder niet zo veel uit want belangrijker is wat deze cd verder met me doet en ik moet zeggen dat het allemaal prima klinkt. De strijkers en koortjes zijn op zeer mooie wijze heel ingenieus verwerkt in de liedjes waardoor er niet a te veel de nadruk op is komen te liggen maar waar ze wel degelijk een verrijkende functie hebben. In dienst van het geheel dus.

avatar van Fathead
Ik weet niet zo goed hoe je een nieuw album op deze site plaatst, maar van deze band verschijnt binnenkort een nieuw album: Idealistic Animals. Hopelijk net zo tof als deze!