Harry Gregson-Williams - X-men Origins: Wolverine (2009)

Score
Label: Varèse Sarabande

1. Logan Through Time (4:19)
  2. Special Privileges (1:57)
  3. Lagos, Nigeria (5:10)
  4. Wade Goes to Work (1:28)
  5. Kayla (2:53)
  6. Victor Visits (2:06)
  7. Adamantium (4:16)
  8. Agent Zero Comes for Logan (3:08)
  9. Logan Meets Gambit (4:34)
  10. To the Island (3:46)
  11. Deadpool (4:10)
  12. The Towers Collapse (3:22)
  13. Memories Lost (3:01)
  14. "...l'll Find My Own Way" (1:24)
Een soundtrack zoals we deze van Harry Gregson-Williams gewoon zijn.
Vertoont regelmatig gelijkenissen met de Chronicles of Narnia soundtrack van hem.
Een mooi, doch kort thema, dat regelmatig terugkomt, en herkenbaar in de oren klinkt.
Wordt nochtans regelmatig afgewisseld met een eerder treurig klinkend sober pianostukje, begeleid door lichte strijkers. Een sterk staaltje filmmuziek!

Algemeen gezien een niet super originele soundtrack, maar toch zeker de moeite! 4*

krikkevt schreef:
Een soundtrack zoals we deze van Harry Gregson-Williams gewoon zijn.

Ik ga toch even wat extra zeggen, na een aantal keren de soundtrack te hebben beluisterd.
Er zijn grote verschillen in het effect dat de muziek op mij heeft in de film en wanneer ik de soundtrack zelf beluister. Dit is natuurlijk steeds wel zo, maar hier zijn de verschillen zeer groot.

Op de CD ligt er veel nadruk op elektronische instrumentatie. Het toch wel mooie thema komt niet al te vaak terug. "Kayla" is mijn favoriet. Dramatisch en melodieus. Ook "I'll find my own way" vind ik vrij geslaagd. Helaas een kort nummer, maar zonder teveel synths die er duidelijk uitkomen zoals in andere nummers, en het thema duidelijk naar voor brengend.

Mijn conclusie verandert hierbij een beetje.
Ik blijf het thema mooi (hoewel niet erg origineel) vinden, en hier en daar wat mooie dramatiek, maar het volledige plaatje stelt me een beetje teleur. Ik bleef maar wachten tijdens het luisteren op hét nummer, maar dit kwam helaas niet. Veel elektronica muziek die misschien iets minder weggelegd is voor de film.
Niet slecht, maar kon beter!

avatar van JohnWilliams
Niet super goed, niet super slecht. Alleen track 5 is geweldig.

JohnWilliams schreef:
Niet super goed, niet super slecht. Alleen track 5 is geweldig.

Ook mijn echte favoriet! Spijtig dat het zulk een korte track is...

avatar van JohnWilliams
krikkevt schreef:

Ook mijn echte favoriet! Spijtig dat het zulk een korte track is...

De rest is gewoon bagger.
Alleen Kayla is geweldig. Voor mijn recensie klik hier:
Het is de 1ste recensie...

Recensie Wolverine

Zo heel slecht vond ik deze toch niet. Nummer 5 is wel het beste. Maar ik vind dat dat nummer iets anders is dan de andere. Het laatste nummer is ook niet slecht.