Pee Wee Gaskins - Stories from Our High School Years (2008)

1 stem

4. Here Up on the Attic
  5. Berdiri Tanijak
avatar van MDV
MDV
Pee Wee Gaskins, een zelfverklaard stelletje overenthousiaste kinderen uit Jakarta, is een band die samen met An Cafe een gooi mag doen naar de titel van meest imbiciele band ter wereld.

Imbeciel of niet, ik volg Pee Wee Gaskins al jaren en vind het een band met veel potentie. Aan de ene kant is Pee Wee Gaskins leuk omdat ze zo opzettelijk fout zijn, maar daarnaast kunnen ze ook gewoon goede nummers maken, Berdiri Tanijak is niet te verstaan maar behoorlijk catchy en krijg er zelfs zin van om mee te zingen.

Deze EP laat vooral de potentie van Pee Wee Gaskins zien, maar er gaat helaas te veel fout om het de hemel in te prijzen. You Throw the Party, We Get the Girls begint als een geweldig goed nummer maar verflauwt halverwege een beetje en gaat nergens meer heen, voor Tatiana geldt een beetje hetzelfde. The Art Of High School Break Up heeft ook z'n momenten maar is veel te warrig en richtingloos om goed te zijn. Here Up on the Attic is volgens mij het beste middelbare schoolverhaal op dit plaatje, de riff is leuk en de tekst en de melodie blijfen eindeloos in je hoofd hangen.

Ergens op een zolder in Jakarta is een leuk bandje opgericht dat nog veel leukere muziek maakt. Het is te hopen dat ze een groot publiek aan gaan spreken en een goede producer kunnen regelen, dan zouden deze jongens het best wel eens ver kunnen schoppen.