Michael Giacchino - Star Trek (2009)

Score
Label: Varèse Sarabande

1. Star Trek (1:03)
  2. Nailin' the Kelvin (2:09)
  3. Labor of Love (2:51)
  4. Hella Bar Talk (1:55)
  5. Enterprising Young Men (2:39)
  6. Nero Sighted (3:23)
  7. Nice to Meld You (3:13)
  8. Run and Shoot Offense (2:04)
  9. Does It Still McFly? (2:03)
  10. Nero Death Experience (5:38)
  11. Nero Fiddles, Narada Burns (2:34)
  12. Back from Black (0:59)
  13. That New Car Smell (4:46)
  14. To Boldly Go (0:26)
  15. End Credits (9:11)
neo
Weer geval van een reeks overnieuw beginnen, met niet meteen het oude, vertrouwde thema op zijn plek. Het zit pas aan het einde van de film (cd). Net zoiets als bij Casino Royale. Toch wel erg benieuwd omdat de Star Trek reeks mij altijd heeft kunnen bekoren.

avatar van JohnWilliams
Ben erg benieuwd hiernaar, Giacchino levert de laatste tijd top werk!

avatar van stuntman_jasper
Gister gekocht bij de MM! Vond het al goed klinken bij de film, maar ga het eerst nog effe aandachtig luisteren voordat ik stem.

avatar van JohnWilliams
Geweldige score, met vooral een mooie End Credits.
Vreemd genoeg doen sommige delen van de End Credits mij denken aan John Williams stukken. Verder crieert Giacchino zijn eigen stijl weer, erg leuk om naar te luisteren met veel percussie, wat strijkers, sublieme score, helaas nét niet beter dan Ratatouille.

avatar van stuntman_jasper
Prima score! Ik vind sowieso Michael Giacchino een erg goede componist, met name zijn muziek voor de serie Lost, maar dit staat daar zeker niet onder!

Giacchino's versie van Star Trek doet me erg denken aan Casino Royale. Niet zozeer qua muziek zelf, maar meer wat het voor de serie deed. Zowel CR als ST bestaan grotendeels uit nieuwe thema's, en worden de oude thema's (grotendeels) vergeten, maar voelt het nog wel echt als Bond/Star Trek. Pas op het einde komen de thema's terug.

Het nieuwe hoofdthema dat Giacchino heeft geschreven is perfect, en het past zo perfect in Star Trek, dat het voelt alsof het thema al jaren bestaat!

Prima werk!

Goede score. Wel redelijk kort. Ik herken zijn stijl van de muziek. Hij heeft nog mooie albums gemaakt.

avatar van Albus Dumbledore
Prachtige muziek, met zeer mooie thema's. Jammer dat het hoofdthema (hoe mooi het ook is) elke keer weer herhaald werd, waardoor het album niet echt afwisselend was. Maar toch begint Michael Giacchino bij mij hoog in het vaandel te staan. Componist die geweldige scores aflevert.

4,0 sterren.

busta_x
Ben opgegroeid met star trek, nog steeds een groot fan en ook muziek is natuurlijk een belangrijk onderdeel van star trek.
Jerry Goldsmith en James Horner zijn natuurlijk de brains achter de muziek, maar Michael Giacchino doet het ook meer dan prima.
Je hoort wel gelijk dat het van Michael Giacchino is, denk gelijk aan medal of honor gecombineerd met star trek elementen, het past in dit geval prima bij de film.