Powerwolf - Bible of the Beast (2009)

Duitsland
Label: Metal Blade

1. Opening- Prelude to Purgatory (1:13)
  2. Raise Your Fist, Evangelist (3:59)
  3. Moscow After Dark (3:14)
  4. Panic in the Pentagram (5:14)
  5. Catholic in the Morning... Satanist at Night (3:57)
  6. Seven Deadly Saints (3:35)
  7. Werewolves of Armenia (3:54)
  8. We Take the Church by Storm (3:54)
  9. Resurrection by Erection (3:50)
  10. Midnight Messiah (4:12)
  11. St. Satan's Day (4:30)
  12. Wolves Against the World (6:04)
avatar van Nergal131
Schitterende, epische, bombastische muziek, evenarend met Sabaton.

avatar van master-rens
Zeer catchy dit album.
Dit is het ruimweg het beste album van Powerwolf.
Alle nummers zitten perfect in elkaar en de refreinen blijven makkelijk hangen en ik kan het niet laten om mee te zingen wanneer ik de plaat luister.
Blijft boeiend tot het eind
Ik vind het erg moeilijk favorieten uit te kiezen, omdat werkelijk elk nummer gewoon erg goed is, een album vol hoogtepunten.
Elke powermetal liefhebber moet dit eens checken

avatar van JSPR_G
Powerwolf haalt ieder album opnieuw hetzelfde trucje boven, maar het werkt wel. Catchy is inderdaad het juiste woord voor hun muziek. Harde powermetal, belachelijke lyrics, maar toch o zo'n leuke meezingertjes. Tijdens een vrolijke beu valt er veel plezier te beleven aan dit album.

avatar van DargorDT
Alles aan dit album is zo'n beetje belachelijk. De teksten zijn belachelijk puberaal, de muziek is belachelijk catchy, de band is belachelijk weinig origineel en het artwork is belachelijk cheesy. Maar af en toe is Powerwolf ook wel belachelijk leuk

avatar van lennert
Toe maar, van dit album ken ik nota bene zelfs nog tracks, aangezien Resurrection By Erection live al meerdere malen op me afgevuurd is. Wederom een stapje hoger dan de eerdere albums, al is daar niet veel voor nodig. Het lijkt erop alsof er iets minder gefocust wordt op obligate meezingrefreinen en iets meer op de composities zelf. Goed, dat betekent helaas niet dat we stupiditeit kunnen vergeten want teksten als 'hail hail pentagram, goddamnit, what have I done' zijn nog steeds baltergend slecht. Nu heeft Panic In The Pentagram wel een goede versnelling tegen het einde die doet denken aan Helloween en dat zorgt er toch voor dat ik voor het eerst echt geniet van een stukje Powerwolf. Catholic In The Morning... Satanist At Night en Seven Deadly Saints ergeren me eigenlijk ook niet. Sterker nog, het riffwerk is bij vlagen nog best aardig tot goed te noemen. We Take The Church By Storm vind ik zelfs goed te noemen.

Tegen het einde moet ik met pijn toegeven dat ik het album een behoorlijke voldoende geef. Over het algemeen is de kwaliteit best behoorlijk en heeft bijna ieder nummer wel een zangstuk of riff die me bevalt. Het klinkt nog steeds dom als je goed gaat luisteren naar de teksten, maar omdat de songs beter in elkaar zitten, valt het allemaal een stuk minder op. Het zal toch niet dat ik de band ooit nog ga waarderen? Snel Blind Guardian straks aanzetten om dit soort absurde gedachtes uit te bannen!

Tussenstand:
1. Bible Of The Beast
2. Lupus Dei
3. Return In Bloodred

avatar van RuudC
Langzaam maar zeker begin ik wel te begrijpen waarom mensen dit leuk vinden. De muziek is vrij pakkend en zit instrumentaal soms vrij goed in elkaar. De tempo's zijn goed en qua melodie en structuur vrij goed uitgedacht. Powerwolf maakt er best een spannend geheel van. Toch blijven de zanger en vooral de teksten een domper op het geheel. De zanger heeft geen mooie of indrukwekkende stem. De teksten zijn soms tenenkrommend. Nog altijd worden de songtitels herhaald in de refreinen, maar het valt een stuk minder op. De band laat hier sterke groei horen. Hopelijk zetten ze dit door.

Tussenstand:
1. Bible Of The Beast