Pendragon - Concerto Maximo (2009)

Label: Metal Mind

1. The Walls of Babylon (5:05)
  2. A Man of Nomadic Traits (11:32)
  3. The Wishing Well (17:41)
  4. Eraserhead (9:05)
  5. Total Recall (7:02)
  6. Nostradamus (3:40)
  7. Learning Curve (7:19)
  8. Breaking the Spell (8:36)
  9. Sister Bluebird (7:48)
  10. The Shadow (9:07)
  11. The Freak Show (4:26)
  12. The Voyager (12:18)
  13. It's Only Me (8:15)
  14. Masters of Illusion (12:45)
  15. The King of the Castle (4:53)
  16. And We'll Go Hunting Deer (7:15)
  17. Queen of Hearts (19:55)
Kingsnake
Pendragon.

Tja.
Ik heb er helemaal niets mee.
Dat christelijke geneuzel van Nick Barrett en Clive is gewoon een saai en middelmatig toetsenist.
De muziek ook.
Heb het te vaak een kans gegeven, deze band, maar tot nu toe vind ik alleen Not of This World een redelijke plaat.
Een liveplaat zal ik al helemaal niet zo snel aanschaffen.

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
Wat is dit, een dvd?

Kingsnake
een dvd, maar ook een dubbel-cd

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
a-ha

verder overigens geheel eens met je commentaar, als we "Not of This World" vervangen door "The World" en "The Window of Life"

avatar van peter1963
Pendragon "de oude neo proggers" hebben een fantastische DVD afgeleverd.

Mijn hoogtepunten van deze DVD, Breaking The Spell, Sister Bluebird, The shadow, en Queen of hearts.

Het enig minpuntje is dat het weer in dezelfde concertzaal is opgenomen net zoals de vorige DVD's.

Ik ben zelf een liefhebber van het gitaargeluid van nick barrett, lekkere uithalen en heel erg emotioneel, recht uit het hart en ben daarom ook al jaren fan van deze gitarist, en van de band.

je houdt van deze muziek of je haat het , een tussenweg is er niet.
Ik behoor tot degene die weg is van deze muziek.

Voor de liefhebber van Neo prog is dit een aanrader, absoluut 5 sterren waard

Casartelli schreef:
Wat is dit, een dvd?

ik heb een 2cd en dvd uitvoering.

Track 13 is trouwens verkeerd geschreven hier.

avatar van Gert P
Trouwens heb de dvd bekeken maar het geluid valt me niet tegen en 195 minuten is veel muziek.
De beide cd's duren samen 150 minuten.

avatar van Whisper
Wat een geweldige prog plaat. Vooral Breaking the spell behoort tot de hoogtepunten.

peter1963 schreef:
Pendragon "de oude neo proggers" hebben een fantastische DVD afgeleverd.

je houdt van deze muziek of je haat het , een tussenweg is er niet.
Ik behoor tot degene die weg is van deze muziek.

Voor de liefhebber van Neo prog is dit een aanrader, absoluut 5 sterren waard

En zo is het.

Ik heb overigens genoeg aan de dubbel cd. Muzikaal vind ik het net even wat interessanter dan visueel in dit geval.

Bluebird schreef:

En zo is het.

Ja sommige regisseurs brouwen er weinig aan net als in sommige films.

Wat! geen Indigo?

avatar van Bluebird
Nope. Het was wel de bedoeling maar de nieuwe drummer vond helaas geen tijd om dit goed te repeteren/uit te werken vanwege het vele voor hem onbekende oude materiaal dat hij voor zijn kiezen kreeg. Inderdaad zeer spijtig. Barrett heeft dit op zijn website al uitgelegd.

avatar van snarf349
Als ik eerlijk mag zijn, ik vind deze live registratie meer dan goed, maar..... het duurt en duurt, na 150 minuten kan ik even geen gitaarsolo meer horen.

avatar van Bluebird
''Alles met mate'' zei de kleermaker en hij sloeg zijn vrouw met de el.

avatar van snarf349
Dit is een groeier van formaat geworden, blijf hier met plezier naar luisteren, klasse.
Komt in mijn top 10 van 2009.

avatar van Jester
Teveel Pendragon is niet goed voor je, maar af en toe een nummer is best te doen. The Voyager bijvoorbeeld is een prima nummer, en die nieuwe drummer is ook erg goed.

avatar van Bluebird
In ieder geval heb ik over de tracklist niets te klagen. Van elk album zijn toch beslist de sterkste nummers uitgekozen. Wel jammer dat The Jewel niet aan bod komt. Allerbeste Pendragon live tot nu toe en eigenlijk de enige die ik dik de moeite waard vind.

avatar van vanwijk
Een fantastisch album. Ik ben een fan van Pendragon sinds The Window of Life.
Dit album vat alles samen, prachtige gitaarsolo's, geweldig toetsenwerk, een setlist om je vingers bij af te likken.

Bluebird schreef:
Wel jammer dat The Jewel niet aan bod komt.

ach, die hebben ze al een keer volledig live uitgebracht, dus vind het geen gemis eigenlijk.

Of het een geweldige registratie is: geluid wel, beeld niet zo (word een beetje moe van dat theater inmiddels) maar voor een beetje Pendragon-fan is dit toch wel een essentiele.

avatar van vanwijk
Ik heb alleen de cd, niet de dvd. Het geluid is prima. Dat er geen nummers van The Jewel op staan vind ik niet zo erg. Het is m.i. niet het beste album wat ze hebben gemaakt!

Ozric Spacefolk

avatar van Brunniepoo
Op progstreaming wordt de audio van Out Of Order Comes Chaos nu gestreamd, maar betekent dat dan dat er ineens nieuwe plannen zijn om dat concert ook als cd/download uit te brengen? Ze hebben kennelijk een bruikbaar audio-spoor, zou raar zijn als ze daar helemaal niets mee zouden doen.

Ozric Spacefolk
Ik heb een geripte DVD als mp3-album (van Out of Order...) in mijn iTunes staan

Mooie live registratie van een geweldige band! Als gitarist en dus gitaarmuziek liefhebber ben zeer in m'n nopjes met het werk van Nick Barrett. Het raakt mij meer als zwaar technisch gitaarspel. Het straalt gewoon klasse uit. Vind verder ook het geluid uitstekend, iets wat nog wel eens te wensen over laat bij menig andere band.

avatar van pos
pos
Na hun geweldige concert onlangs in Zoetermeer deze maar weer eens opgezet. Wat een briljante dvd (in mijn geval) is dit toch. Bijna constant kippenvel bij die geweldige solo's in oa The Wishing Well, Sister Bluebird en The Voyager. Ze kunnen bij mij weer even niet stuk voorlopig.

avatar van Rinus
Puik live album van de band. Goede setlst en goed gemusiceerd. Ik heb eigenlijk alleen ook nog (het vrij gemiddelde) album Kowtow, waarbij met name de zang gewoon zwak is. Ik kon bij het livealbum haast niet geloven, hoe de zang van Nick Barret gegroeid is in al die jaren.

Rinus schreef:
Puik live album van de band. Goede eetlust en goed gemusiceerd. Ik heb eigenlijk alleen ook nog (het vrij gemiddelde) album Kowtow, waarbij met name de zang gewoon zwak is. Ik kon bij het livealbum haast niet geloven, hoe de zang van Peter Gee gegroeid is in al die jaren.

Ik heb de beelden even niet meer scherp hoor, maar zoveel doet Peter Gee zijn mond toch niet open?

avatar van Rinus
Brunniepoo schreef: