The Visitor - Ecoline (1982)

Label: Shifting Time

1. Eternal Replay (2:38)
  2. Bourgeois Stupidity (4:12)
  3. Straightjacket Mind (4:29)
  4. I Evacuate Myself (3:59)
  5. Evil Is a Viscious Lover (4:20)
  6. My Private (3:41)
avatar van Premonition
Ik heb deze nog op de orginele cassetteband, die in eigen beheer in 1982 is uitgebracht. Weet niet of deze op vinyl is verschenen. Ecoline was hun eerste postpunk EP als The Visitor. Rammelend hier en daar nog wat en live waren ze veel beter dan wat hier op staat.

avatar van pygmydanny
Ik heb dit enkel in MP3 en met verkeerde tracklist. Ik vind My Private (gelukkig ook op de live LP) erg mooi.

avatar van pygmydanny

pygmydanny schreef:
Vanaf nu ook online te beluisteren via spotify, youtubemusic...

Zo, de geluidskwaliteit is een pak beter via Spotify dan via de oorspronkelijke cassette!
Toch wel een prima album (of eigenlijk EP gezien de korte duur), vooral Evil en My Private zijn wel landmarks in de Nederlandse post punk! Verhoog naar 4*

pygmydanny schreef:
Vanaf nu ook online te beluisteren via spotify, youtubemusic...

Net als de eerste single The Eye of Madness/Point Zero Nagasaki uit 1981. Hopelijk volgen de andere albums/EP's ook snel, met name het lastig verkrijgbare Black and Gold, oorspronkelijk uitgebracht op cassette in 1985 in eigen beheer en bij mij nog volslagen onbekend helaas.

avatar van Rainmachine
Premonition schreef:

Ik heb de originele cassette hier ook nog liggen, destijds gekocht bij Looper in Sneek. Daar lagen ze op te toonbank. Ze hadden allemaal verschillende hoezen omdat ze met de hand waren gemaakt, met Ecoline, u raadt het al. Zeer bijzondere band geweest The Visitor, ik heb ze vaak live gezien en later ook nog verschillende keren met Ernst Langhout gesproken en van hem ook een exemplaar van Black & Gold gehad. We zijn samen nog bezig geweest met het uitbrengen van de albums op CD via Red Sun maar daar is verder niets uitgekomen. Er lag ook nog een zwik aan live materiaal met nummers die nooit zijn uitgebracht. De doelgroep is te klein voor een grote investering maar de band was het zeker waard. De eerste 2 platen zijn bizar goed, was het een Engelse band geweest dan waren ze veel populairder geweest.

avatar van Rainmachine
Wat blijft Bertus de Blauw toch ook een waanzinnige dynamische drummer. Ook het gitaarwerk van Brian van Montfoort is hier van grote klasse. Bourgeois Stupidity en I Evacuate Myself!