The Animals - The Singles Plus (1987)

Rock / Blues

18. The Right Time
  19. Bright Lights, Big City
  20. Let the Good Times Roll
avatar van heartofsoul
De eerste CD die ik ooit van The Animals kocht (nu denk ik niet meer verkrijgbaar). De eerste 7 singles staan erop, en naar mijn smaak zijn de B-kantjes, waarop de Animals meer hun eigen muzikale voorkeuren konden uitleven, het mooiste. Producer Mickie Most wilde nu eenmaal hits scoren! Luister bijvoorbeeld eens naar het geweldige Club A Gogo (B-kant van Don't let me be misundersood) of For MIss Caulker (B-kant van Bring it on Home to Me). Lekker ruige blues Britse r&b, met heerlijk orgel- en pianospel van Alan Price, heerlijke vocalen van Eric Burdon, en ook het guitaarwerk Hilton Valentine is lang niet slecht.

avatar van EttaJamesBrown
Ik ken de band alleen van de twee grote hits, waarvan die ene van Tour of Duty ik niet eens doorhad dat het van deze band was. Reden om het vanavond uit te breiden met deze verzamelaar. Ben benieuwd.

Wordt vervolgd.

Hup, in hetzelfde bericht, Dit klinkt als advocaat met slagroom in mijn oortjes. Ondeugend zoet met een scherp randje. Ik houd wel van dat jaren zestig geluid. Vooral dat gepiel op een orgel. Fijne kennismaking.

avatar van nlkink
heartofsoul schreef in 2011:

nu denk ik niet meer verkrijgbaar

Dat valt mee. In mijn woonplaats ligt deze verzamelaar voor zover ik kan nagaan nog steeds in de rekken. Ik vermoed wel dat de CD niet via de officiële kanalen is binnengekomen, dus niet via de groothandel.

Ben een beetje jaloers op EttaJamesBrown die deze groep eigenlijk recent heeft ontdekt. De kennismaking bevalt, er is nog meer moois van deze formatie te ontdekken!