John Lennon - Acoustic (2004)

Label: EMI

1. Working Class Hero (3:58)
  2. Love (2:30)
  3. Well Well Well (1:14)
  4. Look at Me (2:49)
  5. God (2:38)
  6. My Mummy's Dead (1:13)
  7. Cold Turkey (3:26)
  8. The Luck of the Irish (3:41)

met Yoko Ono

9. John Sinclair [Live] (3:23)
  10. Woman Is the Nigger of the World (0:39)

met Yoko Ono

11. What You Got (2:24)
  12. Watching the Wheels (3:04)
  13. Dear Yoko (4:05)
  14. Real Love (4:00)
  15. Imagine (3:08)
  16. It's Real (1:04)
  17. It's Real
avatar van HiLL
Zeer tegenvallende cd. Heb hem gekocht voor een vriend van me. Een aantal versies zijn best te pruimen, maar over het algemeen vind ik het troep. En dan die walgelijke Yoko op The Luck of the Irish...:r

avatar van Music4ever
Op zich is Luck of the Irish qua muziek best goed.
Maar die Yoko Ono is idd vreselijk, die heeft wel meer
werk van John Lennon verpest trouwens.

avatar van avdj
Inderdaad, waaronder z'n eerste 4 albums.

avatar van Kaaasgaaf
Zijn dit opnames die nergens anders op te vinden zijn? Lijkt me een goedkope uitgave.

avatar van devel-hunt
Deze plaat was voor zijn officiele release al jaren als bootleg te krijgen in Japan en Vietnam en verkocht daar enorm, vandaar dat miss Lenono de beslissing nam deze bootleg als reguliere plaat wereldwijd uit te brengen, zodat een van de rijkste weduwe ter wereld nog iets rijker werd, De plaat is niet slecht, het blijft Lennon die zijn nummers speelt maar het blijft tegelijkertijd wel een bootleg terwijl het geen bootleg is. Het mooiste is misschien wel de hoes!!

EVANSHEWSON
juist devel-hunt, deze Lennon Die Hard hier kocht hem ook, die hoes is prachtig natuurlijk, de plaat klinkt echt wel als een halve bootleg, ach... echte freaks moeten dit toch hebben, al is veel hierop al eerder op regulier werk verschenen.
Maar slecht is de plaat niet, beetje middelmatig en rommelig, dat wel.

***1/2

avatar van rudiger
Leuk om de nummers akkoestisch te horen , vind dit geen vervelend album en ga hem zeker eens opsporen .
3,5 ster .

avatar van battersea
Niet slecht maar ook niet overdreven goed. Geinig dat de gitaarakkoorden in de hoes te vinden zijn, kun je fijn meedoen. Working class hero en het snerpende cold turkey zijn toch wel erg goed, hoor.

Leuk idee, maar beetje het "uitmelken" gevoel...

Dit vind ik nou een mooie hoes, de cd valt tegen ondanks dat ik een zware Lennon fan ben. Ik heb 'm dus wel in mijn bezit

Ik heb de cd gekocht toen ie 5 euro was (speciaal gewacht)

De kwaliteit is dermate ondermaats (soms) dat ik het eigenlijk schandalig vindt dat ze dit op cd uitbrengen. Maar ja, er is vraag naar, dus dan maar doen...

Jammer dat er een aantal opnames op staan die ook op de Anthology box terug te vinden zijn. Dat maakt de uitgave nog net iets meer "goedkoop"

Maak er dan in ieder geval iets speciaals van!

Ik vind de versie van Real love wel heel erg mooi op deze cd, evenals het weergaloze "working class hero" (wat volgens mij met een scheepshoorn er doorheen nog mooi is )

Leukste van de hele release is dat de gitaar akkoorden bij elk nummer worden vermeld

avatar van Stijn_Slayer
Yoko Ono heeft weer eens een grote fout gemaakt. De nummers met een ondermaatse opnamekwaliteit had ze er niet op moeten zetten.

Die nummers zijn Well Well Well en God. Luck of the Iris is een twijfelgevalletje, maar iemand moest dit nummer sowieso weer verpesten.... What You Got en Imagine klinken ook een klein tikkeltje minder dan de rest van de nummers.

De kwaliteit van de rest is prima. Deze versies van Working Class Hero, Love en Look at Me zijn ijzersterk. Imagine is ook sterk en Real Love kan er mee door. De rest is echter niet erg hoogstaand.

Vooral wat we aan 40 seconden Woman is the Nigger of the World en een minuut gefluit hebben is me onduidelijk.

En inderdaad 9 van de 16 nummers stonden ook al op de Anthology box....

Stijn_Slayer schreef:
Ik vind het onderhand wel een beetje erg flauw worden, deze kritiek. Alsof Yoko de platen onder eigen beheer uitbrengt ofzo. Dit album is gewoon gemixt, gemasterd en uitgebracht door Capitol Records. Waarschijnlijk met toestemming van Y.O., maar als ze die niet had gegeven was het waarschijnlijk ook weer niet goed geweest. Voor de "echte verzamelaars en fans" was dit album toch weer leuk om te hebben. Topplaat of niet.

avatar van devel-hunt
Yoko Ono heeft weer eens een grote fout gemaakt?? Wat een domme opmerking! Ono is degene die de nalatenschap van Lennon na diens dood op hele goede en waardige wijze heeft vorm gegeven. Waardoor Lennon tot op de dag van vandaag op de kaart is blijven staan.

Deze plaat was van oorsprong een bootleg uit Vietnam en Thailand die daar heel goed verkocht. Vandaar dat er een regulieren plaat van is gemaakt.

avatar van Stijn_Slayer
Wat ik een beetje flauw vind is dat die rommel uitgebracht wordt, en dan zijn ook nog eens meer dan de helft van de nummers al eens uitgebracht. Wat moet je daar nou mee?

Zelfs al was het niet Ono's idee, dan had ze er een stokje voor moeten steken. Zou John Lennon trots zijn geweest op deze CD? Ik denk het niet.

Helemaal correct devel. Ik vrees echter dat Ono het bij velen het nooit goed kan doen, terwijl ze haar nooit hebben meegemaakt in die tijd (vanwege leeftijd) en elkaar, uit overlevering, lekker napapegaaien. Over muzieksmaak kun je twisten, maar dat aanvallen puur op de persoon is gewoon ronduit zielig

avatar van devel-hunt
Gelukkig voor Ono heeft ze de zware kritieken van Beatles fans altijd lang haar heen laten glijden. Ze heeft inmiddels een behoorlijk staat van dienst en haar platen verkopen de laatste 10 jaar erg goed.Zeker in the Dance charts waar deze punk oma regelmatig op nummer één staat. Dat ze nooit is afgebrand door alle hatelijkheden, vaak door hele nare mensen, daar kan ik alleen maar respect voor hebben.

avatar van Stijn_Slayer
Nou nou, op de persoon aanvallen is wel erg overdreven. Deze release is maar half geslaagd, en dat is zonde. Zet de feiten maar eens op een rijtje:

9 (!!) van de 16 nummers zijn al eerder uitgebracht. En twee nummers zijn van dramatische kwaliteit. Aan 11 van de 16 nummers heb je dus helemaal niks.

Leuke release hè?

En waarom het 'weer een fout is', en niet 'een fout' zal ik dan ook maar even toelichten:

Te veel verzamelaars, wonsaponatime is een verzameling van de Anthology box en Menlove Ave. is ook nutteloos.

Waar Ono wél lof voor verdient is bijvoorbeeld de verzamelaar Working Class Hero.

Stijn_Slayer schreef:

Wat een onzin, de Anthology box is schitterend maar duur, dus werd als samenvatting wonsaponatime uitgebracht, Menlove Ave is een prima plaat en geen verzamelaar. Ga jij nu ook al bepalen wat wel en wat niet nuttig is??

avatar van Stijn_Slayer
Ho ho, iedereen mag zijn mening op deze site geven hè.

Devel-hunt, heb je ooit een onvoldoende gegeven aan iets wat Beatles-gerelateerd is? Het is helemaal niet erg om af en toe kritisch te zijn.

De Anthology Box is mooi ja, die moet je dan ook hebben en dan kun je Acoustic en Wonsaponatime laten liggen. Alleen Steel and Glass is mooi op Menlove Ave. Als je de beoordelingen erop naslaat zie je dat ik niet de enige ben die er niet zo van gecharmeerd is. Omdat er John Lennon opstaat is dat niet meteen een garantie voor kwaliteit.

Echte fans weten heus wat ze wel of niet moeten kopen. En de rasechte verzamelaars al helemaal. Boxen, platen en cd's worden uitgebracht door platenmaatschappijen met toestemming van wie dan ook. Hopelijk denken ze daarbij niet alleen aan geld , maar ook een beetje aan de echte fans. En wat jij zegt over die andere cd's mag waar zijn, maar is zéér subjectief. Anderen kunnen dat weer zeggen over de Neil Young box en zijn a.s. cd Dreamin' Man (weer een aanvulling op zijn Archives) en dan zit jij weer op de kast.

Father McKenzie
EVANSHEWSON schreef:
Maar slecht is de plaat niet, beetje middelmatig en rommelig, dat wel.

***1/2

Ik meng me niet in de discussie, maar kijk deze ex-user dacht er hetzelfde van als ik...