Simon & Garfunkel - Live 1969 (2008)

Pop / Folk
Label: Legacy

1. Homeward Bound (3:04)
  2. At the Zoo (2:07)
  3. The 59th Bridge Song (Feelin' Groovy) (1:55)
  4. Song for the Asking (2:28)
  5. For Emily, Whenever I May Find Her (2:37)
  6. Scarborough Fair / Canticle (3:56)
  7. Mrs. Robinson (4:44)
  8. The Boxer (4:46)
  9. Why Don't You Write Me (2:56)
  10. So Long, Frank Lloyd Wright (3:55)
  11. The Silver Haired Daddy of Mine (3:11)
  12. Bridge over Troubled Water (5:24)
  13. The Sound of Silence (3:52)
  14. I Am a Rock (3:36)
  15. Old Friends / Bookends Theme (3:22)
  16. Leaves That Are Green (3:23)
  17. Kathy's Song (3:53)
avatar van Metalhead99
Geen reactie's op dit album? Heeft iemand enig idee of deze nog enige aanvulling heeft op het andere live werk van S&G?

avatar van Metalhead99
Dit is zeker een welkome aanvulling op de S&G collectie. Wederom een geweldige versie van mijn persoonlijke favoriet For Emily, Whenever I May Find Her. The Sound of Silence, I Am a Rock, Leaves That Are Green en Kathy's Song, waar menigeen toch een traantje zou moeten wegpinken, worden oom prachtig uitgevoerd. Ook de geluidskwaliteit is erg goed, soms is het moeilijk voor te stellen dat dit een opname uit 1969 is.

avatar van Fingertippie
Metalhead99 schreef:

Ik vind dit een goede live aanvulling op de andere live albums.
Opnames van 1969. Voor nu bekende nummers, die mogelijk toen voor de eerste maal voor publiek werden gespeeld. Men kan het ook horen, zodra de eerste tonen van bv Bridge over troubled Water, werden ingezet, er geen reactie van publiek komt. Dat is op latere albums wel anders.

avatar van Rogyros
Bridge Over Troubled Water werd pas op single uitgegeven in januari 1970 (evenals het album). Wat jij zegt lijkt mij daarmee goed verklaarbaar, Fingertippie.

Stijn_Slayer
Mooie plaat, die me wat doet denken aan Crosby & Nash's vroege liveconcerten, zoals deze: David Crosby & Graham Nash - Another Stoney Evening (1998) Dat wil zeggen twee singer-songwriters in hun prime met enkel hun stemmen en een gitaar. Klein, intiem en breekbaar met magische momenten van close-harmony. Met name Garfunkel is fantastisch bij stem en zit soms net wat hoger in de mix dan op studio-albums het geval is.

Het is vervolgens flink schrikken als er ineens drums en een knullig garagerock-keyboardje invallen bij 'Mrs. Robinson'. Vind ik al niet zo'n geweldig nummer en maakt hier abrupt een einde aan alle schoonheid. Had die dan ten minste ná 'The Boxer' geplaatst. Hetzelfde geldt in mindere mate voor 'Why Don't You Write Me'. Als geheel was de cd veel beter geslaagd zonder die twee nummers.

avatar van henk01
Na de uitzending van gisteravond maar weer eens opgezet. Paul beveelde hem immers aan!

avatar van Tonio
Een heerlijk album. Dat toont dat ze live tot veel in staat waren dat het niveau van de studio albums benadert. Ben het - wat betreft de uitvoeringen van Mrs. Robinson en Why Don't You Write Me - eens met Stijn_Slayer.