Martin Denny - Breakfast of Champions (1999)

1 stem

Score
Label: Capitol

1. Coronation (2:50)
  2. Quiet Village (3:42)
  3. Flamingo (2:47)
  4. Exotica (3:06)
  5. Forbidden Island (3:01)
  6. Similau (2:29)
  7. Siboney (2:48)
  8. Escales (2:43)
  9. Oro (God of Vengeance) (2:21)
  10. Cobra (2:04)
  11. Song of the Bayou (3:32)
  12. Stranger in Paradise (2:22)
  13. Jungle Madness (3:33)
  14. Hypnotique (2:44)
neo
Martin Denny staat vermeld als ''componist'' op het hoesje, dus mijn brein ging ervan uit dat dit een score was componist. Maar Mark Isham schijnt een score voor deze film te hebben gecomponeerd, iets wat ik vantevoren niet wist toen ik deze cd kocht. Denny's muziek is alsnog naar zeggen erg prominent in de film. Ineens ging er een lampje branden, dit klonk naar dat van Exotica (niets te maken met Mychael Danna's Exotica). Lounge muziek met een exotisch karakter; vliegende vogels en andere tropische geluiden met dat exotische karakter, heerlijke ritmes van een variatie aan instrumenten en piano klanken. Hawai achtig van karakter en het was ook Denny die een van de grondleggers hiervan was eind jaren 40 naar de tweede wereldoorlog. Soldaten kwamen terug van exotische locaties en wilde die herinnering en die dromerige sfeer bij zich hebben, Denny was er een die het op de markt bracht, met succes wel te verstaan. Heerlijk. 4.5 sterren

avatar van T.O.
Martin Denny is geweldig!

avatar van lebowski
T.O. schreef:

Martin Denny is geweldig!

En helaas op 3 maart overleden http://starbulletin.com/breaking/breaking.php?id=3289