Guru - Guru 8.0: Lost & Found (2009)

Label: 7 Grand

1. Lost and Found (3:43)
  2. Fastlane (3:22)
  3. Ride (3:29)

met Omar

4. No Gimmick Sh*t (2:58)

met Doo Wop

5. Best of My Yearz (3:30)
  6. Read Between tha Linez (3:03)

met Kborn en Highpower

7. Divine Rule (2:23)
  8. When U Last Expect (2:57)

met KBorn en Highpower

9. After Time (2:32)

met Solar

10. Those Dayz R Gone (2:43)
  11. Stop Frontin (2:48)
  12. Own Worst Enemy (3:55)
  13. Cee What We Do (3:23)
  14. Love-Hate Thang (3:24)
  15. It's a Shock (2:28)
  16. 6 Ciper (3:30)

met Kborn en Highpower

17. 7 Grand, Off tha Chain (3:18)
  18. It's on You (3:12)
avatar van Rhythm & Poetry
Guru in samenwerking met producer Solar, op dit album (is ondanks de naam anders doet vermoeden een regulier project) werkt het niet. Althans het komt zelden goed uit de verf, daarnaast wordt de stemvervormer toch echt iets te vaak gebruikt. Dit gaat de geschiedenis in als misschien wel het slechtse project van Guru, erg jammer. Zeker omdat hij het nog wel kan, dat bewijst hij soms nog wel op dit album zoals op de openingstrack.

Oowja en dat Solar geen Premier is lijkt me duidelijk .

Net 1x geluisterd en k moet zeggen dat ik'm eigenlije nog vind meevallen...

De autotune tracks zijn een echt onbegrijpelijke keuze... 'One worst enemy' bv: op zich een aardige beat van Solar, waar Guru nog aarig over heen knalt maar waarom zo'n fucking lame autotune refrein?

Puur op beat niveau vind ik Solar behoorlijk ok (ik vond'm in te verleden iets te afwezig en saai).

Vervang die autotune tracks & refreintjes door gewone albumfillers en je hebt nog een aardige cd denk ik.
(maar meer als een 3 kan ik'm toch niet geven)

avatar van j.b.b.l
Ik had eigenlijk verwacht dat de producties zouden meevallen en dat Guru een minpunt zou zijn,maar het is juist omgekeerd.En dat maakt me heel erg blij,want Guru kan het nog steeds.Tja,wat zou ik over Solar zeggen.Best of My Yearz is nog aardig maar hij slaat de plank volledig mis op Divine Rule.Ik kan me niet voorstellen dat Guru een slechtere album heeft gemaakt.Een 2,5

X-man
Guru aan de autotune...ik beoordeel dit album maar niet, denk ik.

avatar van Chrisseh
Ik vind de track Lost and Found wel leuk, eigenlijk, zo op het eerste gehoor. Via de clip gevonden.

Relax
Wat een slecht album... staan paar leuke tracks op.
#1 en #6 zijn erg goed, vooral #6.

De Schaafkaas
Die sample van House of the Rising Sun is echt gruwelijk goed toegepast. Het nummer krijgt er een bepaalde vibe door. Heerlijk!

Verder is het vooral degelijkheid en wat missertjes (autotune, de refreinen op bepaalde nummers en wat ongeïnspireerde tracks). Jammer dat dit de afsluiter is van zijn carrière, de man heeft veel beter gemaakt...