Damian Lazarus - Smoke the Monster Out (2009)

Dance
Label: Get Physical

1. Smoke the Monster Out (2:29)
  2. Moment (8:57)
  3. Memory Box (4:06)
  4. King of Fools (0:44)
  5. Come and Play (3:53)
  6. Diamond in the Dark (3:39)
  7. Cold Lizards (1:04)
  8. Neverending (3:26)
  9. Lullabies (5:34)
  10. Spinnin' (2:41)
  11. Bloop Bleep (3:45)
  12. It's Raining Today (5:13)
  13. After Rave Delight (5:08)
avatar van Leonard91
Lekker maf cd'tje met ontzettend veel potentie wat er helaas niet altijd even goed uitkomt. Zeker een aanrader, watn hoewel ik lang niet alles even goed vind zet ik hem toch geregeld op.

avatar van sander.
Diep. Melodieus. Maar de vocalen slaan hier en daar flink de plank mis... Jammer.

avatar van sander.
Correctie. De vocalen zijn soms inderdaad misplaatst, maar dat draagt wel bij aan de sfeer van het album. Bij Moment is het vooral erg goed gedaan. De 3,5 blijft staan, veel interessanter vind ik hem niet worden na een paar luisterbeurten.

avatar van Leonard91
Ik vind de vocalen inderdaad veel bijdragen aan de sfeer. Dit is een vreemde eend in de bijt, een echt goed album zal ik het waarschijnlijk nooit vinden maar het sfeertje spreekt me enorm aan en ik heb heel vaak zin om hem te draaien.

Vond dit een hele originele plaat en dat vind ik nog steeds. Vind het ook prachtig dat Smoke the Monster Out relatief onbekend blijft, iets wat goed past bij de muziek en sfeer ervan. Moments, Come and Play en After Rave Delight vind ik de absolute klappers op deze schijf. Misschien wordt dit wel 5-sterren materiaal, maar voorlopig laat ik hem hangen op 4.5.