Stat Quo - Smokin' Mirrors (2009)

Label: Gracie

7. Mary Jane (3:35)
  8. Pain Goes On (2:52)
  9. Push Me Away (3:44)
  10. Real Talk (2:59)
  11. Swaggin on the Beat (2:59)
  12. The Mirror in Me (2:27)
avatar van Game
Stat Quo bewijst met dit digitale straat-album waarom hij een van de grootste talenten van de Dirty South scene is. Maar eigenlijk is hij veel meer dan een Dirty South rapper. Hij heeft namelijk inhoud, een geheel eigen stijl en een apart stemgeluid. Over het laatste kan je misschien vallen want zijn stem is echt heel erg apart. Het duurde bij mij even voordat ik hem begon te voelen. Maar de lyrics en de flow van deze man maakt veel goed.

En dit 'album' klinkt niet eens zo zuidelijk, net zoals de 5 mixtapes (in 6 maanden) die hij hiervoor dropte. Er word ontzettend leuk gesampled, de beats hebben iets gevoeligs dat heel goed bij Stat's stem past. Hij gaat net zo makkelijk op een up tempo track zoals In The Ghetto of past zich aan zoals op The Mirror In Me.

Nareno
Ik vind dit album echt typisch Stat Quo sound hebbe:p

Bericht met enkel de stem erin verwijderd.

avatar van 'State Of Mind'
Hoor net weer eens By My Side van The Re-Up LP en dat maakt mij toch wel nieuwsgierig naar deze plaat Binnenkort maar eens checken.

avatar van Game
Wat vind je van Get Low van datzelfde album? Met Dr. Dre op de beat

Je zou eigenlijk zijn eerdere mixtapes moeten checken, hij heeft er dit jaar heel veel uitgebracht (stuk of 4 a 5!). Geen schreeuwende DJ's, gewoon muziek. Veel van dat materiaal is beter dan dit album, vind ik.