Zwarte Schapen - Horen, Zien en Strijden, Vol. 1 (2009)

Uitgebracht in eigen beheer

1. Zak in de Stront (3:37)
  2. Gewoon Mezelf (3:16)
  3. Wat We Zien (3:50)

met RadiCal

4. Fresku Komt (2:39)
  5. Als We Dit Niet Zouden Hebben (3:22)
  6. Vertrouw Me Maar (4:17)
  7. Vieze Hoer (3:09)
  8. Gino Skit (1:57)
  9. Ik Ren Weg (3:56)
  10. Begrijpen (4:31)
  11. Hou Je Bek Dicht (3:33)
  12. Vrijheid (3:16)
  13. Het Is Over (3:14)
  14. Zehma Gangsters (3:39)
  15. Hoort Erbij (3:34)

met Shock-n-Surprise

avatar van thomzi50
Een lichte tegenvaller, maar wel een mooie weergave van het talent van de heren, met name van Fresku - een van de grootste talenten van de Nederlandse scene.

avatar van Seedorf
Paar sterke tracks (vooral de nummers met Teemong achter de knoppen), maar het merendeel van de beats klinkt te amateuristisch. Kareemineel en (vooral) Fresku komen over het algemeen best aardig.

avatar van NovaChe
Ik vermaak me nog steeds prima met dit album.

avatar van R-onniej
leuk album

avatar van FlyLo
1,5
Degelijk album.

Soms tonen ze werkelijk hoogstaande en vernieuwende dingen, op andere momenten vervallen ze dan weer in idiote clichés. Wel een groepje om in de gaten te houden.

avatar van MJ_DA_MAN

1,5
MJ_DA_MAN schreef:

Mierenneuker

avatar van Seedorf
Zelf bestempelen ze het als (gratis) album (0.47), maar je kunt het ook als mixtape zien.

avatar van NovaChe
mix tape-bum dan???

P-DawG
Vrijheid

avatar van nopro
Zeker geen slecht (internet) album. Zoals Seedorf ook al aangeeft zijn vooral de Teemong beats die er voor mij bovenuit steken. Fresku is duidelijk de beste MC van de 2 al vind ik Karimineel zo nu en dan ook leuk uit de hoek komen.
Favoriete tracks op dit moment zijn toch wel Gewoon Mezelf, Fresku Komt, Vieze Hoer en Vrijheid.
Ben erg benieuwd naar Het debuut album van Fresku sinds ik de track Brief aan Kees hoorde, na de track Twijfel al helemaal.

Voor die laatste heeft Teemong trouwens ook een erg dope clip genmaakt. Ook een creatief mannetje die Temong. Maakt dope beats, toffe clips en leuke sketches, vind vooral Loneliest Person erg grappig, speelt een oude klasgenoot van me in. Ook een nummer van hem genaamd Nashat (vreugde) klinkt erg fris.

Anyways 3.5* atm.

Zwarte Schapen - Horen, Zien en Strijden, Vol. 1

Om te beginnen ben ik altijd enthausiast als het gaat om aanstormend talent. Met asl uitzondering Brabantse rapper Fresku. op als zowel solo als in groepsverband. Ik wacht al een tijdje op een debuut van de man

Toen ik er achter kwam dat er een plaat van deze groep klaar lag om te downloaden was ik meteen in de juiste sfeer, klaar om die shit eens onder handen te nemen. Zoals veel mensen zouden zeggen.

Alleer eerst moet ik zeggen dat de cover er erg leuk uit ziet maar daarmee is ook alles gezegt. De tape namelijk zelf of in hoe verre je het ook kan noemen vind ik qua kwaliteit matig. Er ontbreekt iets, namelijk een beetje meer werk. De beats klinken vrij amateuristisch, de raps zijn nooit meer dan goed dus echt geweldig wordt het nooit. Ik heb de mannen beter gehoord dus daar ligt het niet aan.

Verder over de tape
Er staan maar 2 echt goede tracks op. Buiten dat blijven de onderwerpen een beetje eenzijdig met zowel een positieve als negatieve sfeer. Om de skit met Fresku's alter ego van de inmiddels befaamde Gino Pietermaai heb ik hard gelachen, maar ja daar is dan ook niet veel voor nodig.

Buiten dat het als een mixtape aanvoelt, klinkt het ook allemaal te haastigt inelkaar gezet. Het lijkt net alsof de mannen effe snel een paar tracks hebben opgenomen op een middag om vervolgens de shitload op internet te gooien

Conclusie
Dit album isleuk om gratis te hebben maar na een middag dit geluisterd te hebben wordt het duidelijk dat de kans groot is dat je dit nooit meer zal op zetten. Aangezien dit de eerste uit een reeks is verwacht ik verder helemaal niets van de opvolgers, voor alsnog zal ik deze groep op de voet blijven volgen want de potentie en de ethausiasme is er.

avatar van dilladawg
thomzi50 schreef:

Amen, Ik kijk uit naar Frescu's album.

avatar van Kill_illuminati
Mwa zo'n briljante rapper vind ik Fresku ook weer niet.

avatar van dilladawg
Kill_illuminati schreef:
Mwa zo'n briljante rapper vind ik Fresku ook weer niet.

misschien moet je even de track "kees" van frescu checken, naar mijn mening legendarisch.
frescu flowt zo strak en dat geloof ik voor 5 minuten lang!
ook de track "twijfel" is een aanrader.

avatar van Ins4ne
MJ_DA_MAN schreef:

album!

dilladawg schreef:

frescu flowt zo strak en dat geloof ik voor 5 minuten lang!
ook de track "twijfel" is een aanrader.

Ik ken ze beide al. Maar ik vind dat hij zich eerst moet gaan bewijze op een volledig album want hier is hij niet zo sterk. Ik ga hem niet gelijk goed vinden gebaseerd op twee nummers terwijl hij verder nergens bijzonder noch erg sterk komt. Sowieso bij die twee nummers vind ik ehm dope maar niet briljant.

Hier is hij inieder geval een beetje middelmoot.

avatar van thomzi50
Niek? 1,5?

avatar van J.M.
Nieuwe Fresku

Fresku - Punt Uit

YouTube - Fresku - Punt Uit

NAT
Ik heb geen hoge pet op van Karimineel, Fresku daarentgen vind ik echt een veelbelovende rapper,

avatar van deagleking
dus als ik het goed begrijp:

fresku = gino (overduidelijk)
kareemineel = youssef
teemong = kamal

toch wel 3 van de meest spraakmakende figuren in de nederlandse hip hop scene

avatar van nopro
deagleking schreef:
dus als ik het goed begrijp:

fresku = gino (overduidelijk)
kareemineel = youssef
teemong = kamal

Jup

avatar van tovast
Na Twijfel, Vrijheid, Kees en Verschillende Draadjes kon Fresku voor mij niet meer stuk.
Nu ook dit gecheckt: kareemineel is naar mijn mening een mindere rapper dan Fresku.
Fresku zelf is op dit album niet op zijn best maar het duo laat op de lekkere beats horen dat ze potentie hebben om een goed album neer te zetten.
Hun tijd komt nog wel.
beste nummers naast vrijheid zijn Begrijpen (erg lekkere beat) en fresku komt.
tot nu toe:

heb em nu al een tijdje maar kan maar niet aan karimineel wennen.
Fresku vind ik wel egt dope lines hebben.
top3:
Als we dit niet zouden hebben
Vrijheid
Wat We Zien

Mooi album,
Veel talent
ik hoop dat we nog veel van deze jongens gaan horen

avatar van MAS
MAS
Een 4 was iets te optimistisch maar het blijft een sterk album. Het is niet echt een geheel maar ik ben erg onder de indruk van Zwarte Schapen. Fresku is duidelijk beter maar ik vind Karimineel ook steeds beter worden.

avatar van Timo710
Seedorf schreef:
Ik zie het meer als demotracks die toch maar als album zijn uitgebracht... deze tracks waren al maanden in de omloop toen dit uitkwam.