One EskimO - All Balloons (2009)

Label: Little Polar

7. Balloons (4:06)
  8. Chosen One (3:51)
  9. UFO (4:22)
  10. Amazing (4:14)
  11. Hi Low and in Between * (4:33)
avatar van Mctijn
Dit album geeft me een dubbel gevoel. Aan de ene kant staat het vol leuke, lieve en lekkere luisternummertjes. Vooral de eerste 3 tracks zijn erg goed. Maar aan de andere kant is de productie op het album veel te gladgestreken. Op deze cd is echt geen enkel scherp randje te bekennen. Hierdoor krijg ik na een aantal nummers visioenen van James Blunt, en als er iets is waar ik geen zin in heb.....

Richard-x
Opzicht een leuk album. Niets meer niets minder.

Ik denk dan ook dat dit niet echt hoge ogen gaat gooien bij het grote publiek, simpelweg omdat het allemaal nogal middelmatig klinkt. Geen uitschieter, geen origineel aspect, plus het feit dat ze hier een 2e gorillaz neer willen zetten met al die personages.

Te hoog kopieer gehalte, te onopvallend.

Ik geef het een 2,5*