Onheil - Razor (2009)

Label: Cyclone Empire

1. Out of the Darkness It Comes (1:13)
  2. Nemesis Light Fading (4:08)
  3. As Hope Dies (4:48)
  4. Final Redemption (4:39)
  5. Day of Departure (3:58)
  6. Razor (6:56)
  7. The Fallen Kingdom (3:19)
  8. Pad der Verdoemenis (3:28)
  9. Penetration of Innoncence (5:02)
  10. Rain of Fire (4:42)
  11. From Above (4:42)
avatar van Metalhead99
Best aardig, maar niet zo heel erg bijzonder. Dit is wel een band die nog gaat groeien denk ik.

avatar van DannyVanN
Ik had hun demo "We Hebben de Hel Gezien" een tijdje geleden bemachtigd, en vond dat album in ieder geval al heel goed, dus heb ik deze ook een luisterbeurt gegund.

Dit album is beter dan de demo, dat wordt bij het tweede nummer al duidelijk, al is het alleen maar door de productie. Maar dat is natuurlijk niet alles.

Doordat er overal black metal bands opgericht worden, is het vooral zaak om jezelf een herkenbaar geluid te geven. Onheil doet dit als geen ander. Het is melodieus, zwaar, maar dat alles wel op een primitieve manier. Sinds de eerste keer luisteren heeft dit album al vaker in mijn cd-speler gezeten dan menig ander black metal album, en ik heb het gevoel dat dit één van m'n favorieten zal blijven.