Rectal Smegma - Keep on Smiling (2009)

Label: Bizarre Leprous

1. Testide Tango (0:52)
  2. Menstruation Cocktail (1:22)
  3. Dildo Lobotomy (1:01)
  4. Scrotum Paturein (1:43)
  5. Fat Grannies Are Cool (2:37)
  6. Fridget Dwarf Fucker (1:29)
  7. Cover Amoebic Dysentery (1:45)
  8. Frog Felching (2:25)
  9. Exploring UrAnus (1:02)
  10. Drowned in Excrements (2:12)
  11. Hitler Only Had One Ball (1:23)
  12. Omnivorous Vagina (0:53)
  13. Happy Cock (1:56)
  14. Psycho Pudding (0:50)
  15. Bloody Ballsack (0:53)

met 13 of Jesus Crest

godlydevil7
Geweldig album, de titel had niet beter kunnen zijn dan dit. De intro's en outro's zijn echt hilarisch, en de muziek zelf is geweldig. Het doet een beetje aan rompeprop denken, alleen dan met betere intro's. Vooral om Scrotum Paturein heb ik helemaal in een deuk gelegen (maar na een paar keer wordt dat meer irritant dan leuk), voor de rest raad ik dit album aan iedereen aan die zich een goregrind fan wil noemen. Het enige nadeel is dat ze vrij goed laten merken wie hun inspiratiebron was. Maar zelf hebben ze zeker een eigen stijl, en Rompeprop en Rectal Smegma zijn wel degelijk uit elkaar te houden.

Heliophobic
Hitler Only had one ball is een cover van een oud, enorm bekend gabbernummer, die heb ik tenminste best vaak op de radio gehoord als kind, ik weet alleen niet meer hoe die heet, hij ging geloof ik "we all love the hardcore scene, hardcore scene, hardcore scene", geweldig om daat "hitler only had one ball, had one ball, had one ball" van te maken

Voor de rest is het wel te doen, hoewel ik goregrind op een paar uitzonderingen na eigenlijk niet goed vind (uitzonderingen zijn Regurgitate, Rompeprop, Cliteater, en nu dus deze band). Ik vond scrotum paturain trouwens al na de eerste keer irritant, enige kutnummer hierop.

die tietel vat het album perfect samen, om die intro's moet ik nog steeds hard lachen
beste nummers zijn:
-hitler only had one ball
-exploring uranus
-fat grannies are cool
-dildo lobotomy

Stijn_Slayer
Live zijn ze ook erg leuk. Prima goregrind plaatje.

1,0
Néderlandse band, had ik begrepen. Goregrind zonder kraak of smaak ooit een keer van een maatje gekocht voor een glas Grolsch. Titels zijn hillarisch, maar dan houdt de pret ook wel op. 2,0

1,0
verlaagd naar 1 wat is dit bij nader inzien slecht.

avatar van B.Robertson
Band komt uit Naaldwijk en de drummer en de zanger hebben er altijd ingezeten. Gitarist en bassist van dit album zijn passé. Vorig jaar heb ik Rectal Smegma live gezien op Stonehenge, prima optreden. Had dit album al eerder gespot en na het lezen van alle commentaren ben ik best wel benieuwd. Klinkt nog niet zo strak geproduceerd en heavy als latere albums, maar die zijn stilistisch weinig verschoven en Keep On Smiling klinkt tot nu toe best wel lekker, zolang men zich niet in een overdaad aan intro's verliest.