Jim Kirkwood - Talismans and Charms (2005)

1 stem

Electronic
Label: Dark Age

1. Where the Plague Dogs Run (19:04)
  2. A Haze over Cairo (18:41)
  3. Bloodstream (9:55)
  4. The Nature of the Apocalypse (24:01)
avatar van CorvisChristi
CorvisChristi (crew)
Dit album is zo'n beetje de enige compilatie die Jim Kirkwood tot nu toe heeft uitgebracht, en hoewel er uitstekende nummers op staan, geeft het zeker geen compleet beeld van zijn muziek. Dan was het wellicht beter geweest om een dubbel-album uit te brengen met meerdere nummers, om de wat langere tracks zo nodig in te korten. Dan had het allemaal zeker fragmentarischer geklonken, maar dan had je wel meteen een completer en objectiever beeld gehad van zijn muziek.
Nu krijg je 4 complete nummers voorgeschoteld, afkomstig van albums die zo goed zijn, dat je je net zo goed meteen in die albums kan verdiepen.
De albums waar de nummers op terug te vinden zijn, zijn respectievelijk: "Hawksmoor", "This Temple of Strange Lights" (een album van "Lucifaere", Jim Kirkwood's belangrijkste pseudoniem), "Blood & Feathers" en "The Blessing of Shadows".
Alleen de muziek al maakt het album zeker 4,5 punten waard, maar ik ga voor een 3,5, aangezien het hier om een aardige, maar geen opzienbarende compilatie gaat. En dan ben ik nog vrij hoog uitgevallen, qua score. Maar ja, het is Jim Kirkwood, dus vooruit.....
Overigens heeft Jim de hoes later opnieuw gebruikt voor zijn album "We Are Nightingales".