Crippled Black Phoenix - 200 Tons of Bad Luck (2009)

Label: Invada

1. Burnt Reynolds (8:42)
  2. Rise Up and Fight (5:43)
  3. Time of Ye Life / Born for Nothing / Paranoid Arm of Narcoleptic Empire (18:37)
  4. Wendigo (3:50)
  5. Littlestep (5:56)
  6. Crossing the Bar (7:12)
  7. Whissendine (4:58)
  8. A Real Bronx Cheer (0:35)
  9. 444 (5:48)
  10. A Hymn for a Lost Soul (2:25)
  11. A Lack of Common Sense (7:24)
  12. Today I Perished (6:03)
avatar van Bruno Banani
tja, een dubbelcd onder dwang inkorten tot deze enkele cd, is natuurlijk waanzin ten top. Het dubbelalbum is daarentegen in mijn ogen 1 van de beste van 2009 tot nu toe.
(Hier geen cijfer)

avatar van snarf349
Ze hebben een nieuw album gemaakt en die is erg goed.

avatar van snarf349
Ik ben helemaal gek van deze groep en met name deze plaat is geweldig. Pak het derde nummer er maar eens bij, vooral de passage waarbij ze Pink Floyd naspelen. Heel goed.

Had ik al gezegd dat er een nieuw album uit is.

avatar van ChrisX
OK, ik ben nieuwsgierig dus vertel iets meer over de muziek .. invloeden en zo....

avatar van Madjack71
Eindelijk eens goed de tijd genomen om dit album eens de aandacht te geven ...die het verdient... Na een overtuigend live optreden in de effenaar jl., waarbij ik in het begin ietwat een kat uit de boom kijk houding had, is er met terugwerkende kracht een positieve herbelevenis. Een aantal nummers van dit album zijn live ook de revu gepasseerd en weten ook in huize Madjack de sfeer te brengen. Dit album stond bij Sound alhier bij de heavy metal sectie...maar hoort daar geenszins in thuis. Dit doet meer Floydiaans aan als wat anders. Hypnotiserend, opbouwend en zo werkend naar een climax, dat zijn zo ongeveer de nummers stuk voor stuk. Het heeft dan niet de impact van albums van de groot genoemde, maar doet zekers een goede gooi. Blijkbaar is hier ook nog een uitgebreide versie van en is het terug gebracht naar "maar" 77 minuten....zonde, zonde en nog eens zonde. Dat doet de kracht van deze prachtige luisterplaat geen eer aan....gelukkig blijft er genoeg over om van te genieten. Maar het zou niet moeten mogen.