Maybeshewill - Sing the Word Hope in Four-Part Harmony (2009)

Label: Field

1. You Can't Shake Hands with a Clenched Fist (2:43)
  2. Co-Conspirators (4:06)
  3. This Time Last Year (4:05)
  4. Accept and Embrace (6:24)
  5. How to Have Sex with a Ghost (3:29)
  6. Our History Will Be What We Make of It (3:14)
  7. Last Time This Year (5:51)
  8. Sing the Word Hope in Four-Part Harmony (8:10)
Ravenous
Weer in dezelfde stijl als het vorige album, behoorlijke stevige postrock dus (neigt eerder naar metal dit maar goed). Mist alleen een uitschieter als de titeltrack op het vorige album.

avatar van tribaltyn
het is lekkere stevige postrock inderdaad. niet louter orgineel dat mag wel gezegt worden (helaas telt dat voor veel post-rock bands). en co-conspirators is voor mij toch zeker een uitschieter. die gesproken dialogen in de nummers geven het iets GY!BE achtigs maar dan toch een tikkie bozer en zwaarder.

avatar van Stephanhogenboom
Die samples uit arthouse films maken het voor mij helemaal af:)

avatar van marcel2
Best goeie plaat. Wat steviger gitaarwerk en wat passen die samples er goed bij!

Alleen wat zijn die cd's verrekte moeilijk te krijgen

avatar van Fred Zed
gelukkig op concert van hun dan maar meteen twee cd's gekocht.
Hadden beloofd nog eens langs te komen in het voorjaar.