Nosaj Thing - Drift (2009)

Electronic / Hip-Hop

9. 2222 (1:59)
  10. Us (3:07)
  11. Voices (3:21)
  12. Lords (3:37)
  13. Harrison Ford * (3:02)
DevendraBan
Eerste luisterbeurt zit erop, had deze naam al enkele malen zien langskomen, ik denk dat 'ie steeds meer bekendheid aan 't verwerven is, de betere radioprogramma's draaien het toch.
Sinds Flying Lotus krijgen deze soort beats meer en meer aandacht, dit is ook weer een plaat met tracks die als basis hip-hop gebruiken maar met een stevige portie elektronische elementen er doorheen gegooid.
Vooral Coat of Arms vind ik een geweldige track, zal hier nog vaak gedraaid worden.

3.5*

boomkat
Lekker spul dit.

avatar van Osiris Apis
Oei dit is nice!

avatar van Rhythm & Poetry
Na de positieve reactie van Osiris ben ik het album maar eens gaan checken op de luisterpaal. En ik moet zeggen, ook ik ben positief verrast. Dit is zeker een album dat ik vaker wil beluisteren, want tot nu toe vind ik de producties gewoon erg sterk klinken. Een goede hiphop basis inderdaad en de electronic maakt het helemaal af. Ik vind Flying Lotus een goed producer(ben geen fan van hem, maar kan hem zeker waarderen), maar ik denk dat ik net wat meer affiniteit met Nosaj Thing heb. Ik ga hem in de gaten houden. Met name naar het einde toe vind ik Drift steeds beter worden, ik kom er dan ook echt lekker in. Lords is de perfecte afsluiter ik kreeg gewoon de eerste keer dat ik het hoorde kippenvel .

avatar van trebremmit
Ik vind het allemaal wat simpel klinken, nergens echt verrassend of origineel, zelfs een beetje saai.

tuktak
lekker wazige productie wel, alleen het tweede deel van de plaat vind ik ook een beetje saai en meer van hetzelfde.
we worden momenteel ook echt helemaal platgegooid met dit soort hiphop-dupstepachtige producties.

avatar van J.M.
Vindt dit ook zeker lekker klinken, maar zoals gezegd soms wat teveel van hetzelfde.

avatar van MFPascal
Dit is echt nice. Heerlijke diepe sound in die tracks. Af en toe mis ik wel net een klein beetje pit in die tracks maar overall is dit echt een lekker album. Ga ik vaker opzetten.

avatar van StuF
dit is echt een album om vaker te luisteren. hij groeit. het is dezelfde ingetogenheid die je ook vindt bij bijv. the xx (vergelijking alleen bedoelt in dit opzicht), waardoor je de eerste luisterbeurten misschien wat "pit" denkt te missen, maar naderhand de spanning op je in begint te werken en het echt tot leven komt.

(verwijderd)
Tijdens de zoektocht om m'n elektronische horizon eens iets te verbreden kom ik al snel uit op dit heerlijke plaatje! Staat de laatste dagen hier erg vaak op en eindig er sowieso mijn dag mee.. ideale nacht cd en helemaal met flinke koptelefoon op in bed of in de trein

avatar van Apsjar
Staat in mijn top 10 van 2009. Electronica naar mijn hart. Precies gemikte clicks en beats in een ijl universum. Zoals hierboven reeds aangehaald een beetje uit dezelfde school als Flying Lotus, maar ik vind Nosaj cooler. En dat bedoel ik letterlijk en figuurlijk! Misschien inderdaad soms wel wat te veel van hetzelfde, maar mij stoort het niet, het is tenslotte een album van slechts 36 minuten.

avatar van b35
b35
IOIO en Lords zijn mijn favoriet, Coat of Arms en Fog zijn ook erg mooi. Hij weet mij elke keer weer te boeien met toch relatief korte nummers. Goed album, checken.

Wel een aardige plaat. Hoogtepuntjes; Fog en 1685/Bach (die ik overigens herkende uit de FlyLo Essential Mix )

P-DawG
Light #1

avatar van Stephanhogenboom
Fijn spul

Net weer beluisterd en ik moet zeggen het is toch wel een sterke plaat. Puntje omhoog.

blijkt voor mij toch wel een van de plaatjes in het genre te zijn die blijven hangen!

Mijn luisterervaring vertoont opvallend veel gelijkenissen met Four Tet's There's Love in You. Alle nummers volgen de stijl van het album, het droomt en kabbelt voort en na een half-uur kun je geen enkel nummer meer afzonderlijk herinneren. Het enige wat je dan nog weet is dat je een half uur lang een prettige, warme muzikale gewaarwording hebt ervaren. Ik hou er wel van hoor!

avatar van Stijnc
Woehoe Light #1, wat e nummer seg! Toch wel hét hoogtepunt op Drift.