The Crystal Method - Divided by Night (2009)

Electronic
Label: Tiny e

1. Divided by Night (5:00)
  2. Dirty Thirty (5:24)

met Peter Hook

3. Drown in the Now (5:47)

met Matisyahu

4. Kling to the Wreckage (4:04)

met Justin Warfield

5. Smile? (5:33)
  6. Sine Language (6:14)

met LMFAO

7. Double Down Under (5:49)
  8. Come Back Clean (4:57)

9. Slipstream (5:18)

met Jason Lytle

10. Black Rainbows (6:20)

met Stefanie King Warfield

11. Blunts & Robots (5:48)

met Peter Hook

12. Falling Hard (6:35)

met Meiko

13. Play for Real * (5:03)

met The Heavy

14. Divided by Night [Andy Duguid Remix] * (8:12)
  15. Drown in the Now [Danger Spy Remix] * (5:23)

met Matisyahu

16. Sine Language [Dunugoz vs. tha Roofas Breakz Remix] * (4:48)

met LMFAO

17. Come Back Clean [Annie Nightingale & Far Too Loud Remix] * (4:53)

met Emily Haines

18. Come Back Clean [Daniel Wanrooy & Mark Green Remix] * (8:12)

met Emily Haines

19. Come Back Clean [Kaskade Extended Mix] * (6:20)

met Emily Haines

20. Black Rainbows [Richard Durand Remix] * (6:49)

met Stefanie King Warfield

21. Black Rainbows [Bubblegum Sci-Fi Remix] * (5:05)

met Stefanie King Warfield

22. Black Rainbows [Dresden & Johnston's Shoegazer Mix] * (8:19)

met Stefanie King Warfield

totale tijdsduur: 1:06:49 (2:09:53)
Erg lekker, zeg. Nog geen favoriet nummer ofzo, het album voelt als geheel zeer fijn.

Eerste luisterbeurd viel tegen maar hij begint te groeien. Blijf in het midden.

Pastichio Rocker
Heerlijke opener, prima plaat. Echt een 'return to form' voor The Crystal Method. Waar ik Legion of Boom een vrij flauwe verzameling vond van standaard Big Beat nummers met hier en daar een uitschieter, kunnen bijna alle nummers hier me bekoren. TCM werkt veel met andere artiesten op deze plaat, en dat pakt goed uit. Vooral de nummers met Justin Warfield (Kling To The Wreckage), Matisyahu (Drown In The Now) en LMFAO (Sine Language) pakken goed uit. Over de vrouwelijke vocalen ben ik wat minder te spreken, aangezien dit soms ietwat cheesy uitpakt. Maar gelukkig weten de mannen van The Meth wel hoe je een goeie track moet maken. Na hun debuutalbum 'Vegas' de beste plaat. 4*

avatar van FunkStarr
Zo Pastichio, je hebt me nu wel erg nieuwsgierig gemaakt

avatar van FunkStarr
Inderdaad een erg fijn album weer als geheel, ik ben er nog niet helemaal uit maar voorlopig bevalt hij steeds beter na meer luisterbeurten. Toch blijven voor mij Vegas en Tweekend hun beste albums.

avatar van Snowblood
Bij de eerste luisterbeurt viel me gelijk al op dat Dirty Thirty wel erg veel op New Order leek. Later zag ik Featuring Peter Hook staan.

Idem bij Kling Of The Wreckage. Daar herkende ik ook de zang en dacht eerst aan Harry McVeigh van White Lies, maar betreft het She Want Revenge's, Warfield.

Al sinds 98 liefhebber van The Crystal Method. Toch pas laat dit uitstekende album leren kennen.
De enige mindere nummers vind ik Smile en Double Down Under.

Come Back Clean vind ik het beste nummer op dit album. Met Metric's Emily Haines