Faithless - Insomnia (2009)

Alternatieve titel: The Best Of

Dance
Label: Camden Deluxe

1. We Come 1 (8:15)
  2. Baseball Cap (2:54)
  3. Don't Leave (3:59)
  4. God Is a DJ (8:01)
  5. Swingers (3:48)
  6. One Step Too Far (5:21)

met Dido

7. In the End (4:10)
  8. I Want More: Part 1 (2:49)

met LSK

9. I Want More: Part 2 (3:11)

met Nina Simone

10. Miss U Less, See U More (3:41)

met Pauline Taylor en LSK

11. Angeline [Innocents Mix] (1:47)
  12. Salva Mea [Way Out West Mix] (7:47)
  13. Giving Myself Away (4:37)
  14. Two (4:34)
  15. The Garden (4:28)
  16. Insomnia (8:43)
  17. She's My Baby (5:49)
  18. Bluegrass (2:45)
  19. Bring My Baby Back (6:22)
  20. Reverence (7:41)
  21. Drifting Away (4:08)
  22. Evergreen (4:35)
  23. Donny X (4:08)
  24. Killers Lullaby [Nightmares on Wax Mix] (5:26)
  25. Take the Long Way Home (7:13)
  26. Not Enuff Love (5:55)
  27. Postcards [Rewritten Mix] (3:30)
  28. Six (2:23)
  29. Hem of His Garment (4:07)
  30. Daimoko (4:11)
Viel me dat tegen zeg. God Is a DJ en Insomnia vind ik heel goede nummers. daarom dacht ik ik zal dit maar eens beluisteren. dat is toch een heel pak minder.

avatar van Darkzone
Ziet er officieel uit, maar ken hem niet, deze verzamelaar.
Op zich zou je zeggen: weinig mis mee, maar volgens mij ga je van hot naar her en is er van logica in de volgorde weinig te vinden.

avatar van VanDeGriend
Zo op het eerste gezicht is Forever Faithless aan te bevelen boven deze. Ziet er een beetje budget uit ook.

avatar van NewYorkCityLight
I Want More vond ik altijd wel erg leuk.

avatar van CHIEP
CHIEP (crew)
VanDeGriend schreef:
Ziet er een beetje budget uit ook.
Dat is het ook.

avatar van Bennieeee
Ze brengen een nieuwe cd uit. Verschijnt op 3 Mei dit jaar.
Eerste single nu te beluisteren, heet
Not going home.

I like the song

avatar van Carolaah
Goed,.. deze ook maar eens checken..
Gezien Faithless deze zomer op vele festivals staat..
En ik stiekem hoop/gok dat ze ook op Sziget staan..

En dan wil ik toch wel even een voorproefje, zodat ik straks de nummers net iets beter herken en nog meer uit m'n dak kan gaan ..

Of zou dit dan geen geschikte plaat zijn?

avatar van CHIEP
CHIEP (crew)
Dan ben je beter af met hun "echte" best of. Zelfde prijs, minder nummers maar wel alle singles (m.u.v. "Take The Long Way Home").

avatar van Carolaah
Hmm.. ben er nu al niet echt weg van..
Vind die hits altijd wel heel fijn, maar hier staan wat nummers tussen die ik een beetje slaapverwekkend vind..

en ik ben nog niet eens halverwege.. Misschien dan toch maar de andere 'Best of' pakken ..

avatar van friday the 13 th
Gekocht voor 5 €, maar echt super is het niet.

Geen logisische volgorde te bespeuren. Sommige nummers zijn echt slaapverwekkend. De goeie nummers zijn zo lang uitgerekt dat ze beginnen te irriteren. Waarom geen korte en bondige goede mix in de plaats? Neem nu bijvoorbeeld het nummer One Step Too Far, er bestaan daar zoveel betere versies van dan die saaie dat op deze cd staat.

Niet echt blij mee dus, al blijft Faithless en zeer goede groep.

avatar van NewYorkCityLight
I Want More vond ik altijd erg lekker.

avatar van Arrie
Dat zei je eerder ook al.

Ben het er wel mee eens trouwens, en de clip is ook erg leuk!

avatar van NewYorkCityLight
Oja , wat stom van me. Nja, hij blijft leuk . Clip is heel mooi gemaakt en ook erg leuk inderdaad.

Was die vrouw niet de zus van een beroemdheid? Meen me vaag zoiets te herinneren.

avatar van Rinus
Mooi overzicht van deze band. De band maakt hele diverse muziek, van house tot ballads, en dat heb ik altijd heel sterk gevonden.

dVTB
Net als "Forever Faithless" is ook dit geen complete collectie. Het schijnt kennelijk lastig te zijn om gewoon alle singles in hun single-versie op één of twee schijfjes te proppen.

Een groot pluspunt ten opzichte van "Forever Faithless" is dat "Take The Long Way Home" hier dan wél op staat, maar helaas in de albumversie.

Zowel de single-versie van "Take The Long Way Home" als die van "Why Go?" (met Boy George) zijn nog niet op een verzamelaar verschenen. Vreemd, want beide tracks behoren tot de beste Faithless-singles.

avatar van Vortex
Het is allemaal wel erg braaf en gladjes he...

Wat is dit toch een geweldige collectie songs van Faithless, die ik weer eens opzet nadat vandaag helaas bekend werd dat Maxi Jazz al op 65 jarige leeftijd is overleden: R.I.P.

Op een verzamelaar ontbreken vrijwel altijd nummers, hier zijn dat wat mij betreft Muhammad Ali en Tarantula van het album Outrospective en Bring My Family Back van Sunday 8 p.m. Die zijn dan wel weer te vinden op de verzamelaar uit 2005 Forever Faithless.

avatar van ZAP!
Ik ken eigenlijk alleen de track 'Insomnia' door en door, met die prachtvideoclip (wel een ingekorte versie, zie ik nu). En het blijft een magisch nummer. Op m'n uitzendjob indertijd, waar altijd Radio 3 of hoe heet dat op stond, was dit een regelrechte opkikker, net als een zeldzaam nummer van Tool ('Stinkfist') of The Smashing Pumpkins ('Bullet...') en zo dat voorbij durfde te komen.

Zal ik eens een hele plaat van ze proberen? Deze is alvast wel heel lang...

ZAP! schreef:
Zal ik eens een hele plaat van ze proberen? Deze is alvast wel heel lang...

Dan zou ik eerder voor deze gaan: Faithless - Forever Faithless (2005) - MusicMeter.nl

avatar van ZAP!
Bedankt voor de tip, ik ben dan nog benieuwd of de rest van hun werk ook in dezelfde sfeer / stijl is als 'Insomnia'? 'God is a dj' vond ik maar zo zo, kan ik me nog herinneren.

avatar van tnf
tnf
Zoek de Bluebottle Remix van Bring my family back eens op. Niet zo bekend, staat ook niet op Spotify, maar is een relatief goede in het ouvre en zit in dezelfde hoek als Salva mea/Insomnia.

Het staat wel gewoon op YouTube.

ZAP! schreef:

Dan wijs ik op de quote van Rinus hierboven over dat de band heel diverse muziek maakt. Dat verraste mij ook weer, toen ik ze gisteren na een tijd weer draaide.

avatar van ZAP!
Dank, ik ga er eens achteraan, ik denk zelfs dit jaar nog.