Chris Whitley - War Crime Blues (2004)

Label: Messenger

1. Made from Dirt (4:16)
  2. Her Furious Angels (2:43)
  3. Ghost Dance (3:23)
  4. War Crime Blues (2:51)
  5. Invisible Day (4:08)
  6. I Can't Stand It (2:39)
  7. White Rider (3:49)
  8. Dead Cowboy Song (2:53)
  9. The Call Up (2:49)
  10. God Left Town (2:16)
  11. Nature Boy (1:29)
Niets meer dan Chris, zijn gitaar en een stomping board, maar tegelijkertijd ook zoveel meer. Primair, direct en toch subtiel en verfijnd. Weergaloos!

Voor zij die twijfelen aan Chris Whitley's vaardigheden als singer/songwriter en gitarist: Luister deze plaat!

Meneer Bungel
Ik heb na het horen van deze plaat snel nog eens 'Dirt floor' opgezet en daar flikt hij het 'm juist wél. Chris met een stomping board, gitaar en melodieen en songs die indruk maken en een eigen gezicht hebben. Jammer, maar helaas, de laatste drie platen maken voorlopig nog weinig indruk. 'Rocket house' moet ik dan ook nog eens proberen.