Frans Halsema - Springlevend (2009)

Label: Universal

1. Vrij
  2. Zij Was Goed voor Mij
  3. Er Komt een Dag
  4. Elke Avond Als de Beeldbuis Is Gedoofd (Na de Televisie)
  5. Voor Haar
  6. Ze Boog Zover Voorover
  7. Ik Mis
  8. De Laatse Tango
  9. Sandra
  10. Kinderen
  11. Ik Ben Nou Nog Springlevend (Voor Ik Oud en Wijs Zal Zijn)
  12. Moe
  13. Zondagen (Zal Ik Je...)
  14. Jean Francois en Piet van Dijk

34. Als het Zomer Is
  35. Collectie
  36. Altijd Onderweg
  37. Carolientje
  38. Droevig Liedje (Marion)
  39. Thérèse
  44. Voor Haar
  45. Meneer de Bruin
  46. Klein
avatar van Madjack71
46 liedjes van Frans Halsema achter elkaar is toch echt teveel van het goede. Tussen de prachtige melancholische liedjes die als een foto het leven van toen laten zien, is er ook veel oubolligheid en saaie op de tango gebaseerde nummers, die niets tot weinig toevoegen aan het geheel en er eigenlijk juist afbreuk doen aan de sfeer die Halsema zo goed kan oproepen. Het geeft evenwel een prima overzicht van het tijdspad tot aan zijn overlijden en afsluiter Klein had het niet beter kunnen verwoorden.

avatar van Simon Smith
Simon Smith (crew)
Toch nog een hoge waardering dan, Madjack.
Ik vind veel van de liedjes van Halsema op de een of andere manier wat gedateerd overkomen, meer bijv. dan nummers van Sonneveld, terwijl die vaak ouder zijn.

avatar van Madjack71
Ik denk dat als ik de essentie van zijn muziek eruit gefilterd zou hebben, de waardering best nog wel eens hoger uit zou kunnen pakken. Die 4* is dan ook o.a. omdat het een goed overzicht bied van zijn carriere en dat de teksten over het geheel toch dik in orde zijn.