Ben Harper - Fight for Your Mind (1995)

Rock / Roots
Label: Virgin

1. Opression (2:56)
  2. Ground on Down (4:53)
  3. Another Lonely Day (3:42)
  4. Please Me Like You Want To (4:52)
  5. Gold to Me (4:55)
  6. Burn One Down (3:28)
  7. Excuse Me Mr. (5:22)
  8. People Lead (4:10)
  9. Fight for Your Mind (4:02)
  10. Give a Man a Home (3:33)
  11. By My Side (3:30)
  12. Power of the Gospel (5:58)
  13. God Fearing Man (11:47)
  14. One Road to Freedom (4:09)
avatar van Nubis
Ja! Lekkere cd! Via via leren kennen, deze meneer. Hij maakt echt goede nummers. Ik ken dit album en Welcome to the cruel world. Ik kreeg laatst van iemand nog drie gebrande cd's van Ben Harper (een nieuwe geloof ik en live-cd's), maar heb ze nog niet beluisterd. Ga ik gauw doen.

Voor het eerst sinds tijden weer eens opgezet. Wat een ongekend mooie artiest is het toch. Hij klinkt hier nog wat zoekende, maar dat maakt het niet per definitie een mindere plaat.

Ik hoor veel mensen hem in één adem noemen met Jack Johnson, wat ik ronduid absurd vind. Jack Johnson maakt af en toe best aardige nummers, maar mist het gevoel, nuance, veelzijdigheid en bovenal het ongekend grote talent van Ben Harper.

Ok, that's it! Beste debuutalbum ooit.
Opgehoogd naar 5 *

avatar van Nubis
't Is niet z'n debuutalbum hoor. Da's 'Welcome to the Cruel World'.

D'oh! Inderdaad, gewoon bij het verkeerde album gepost.

avatar van FunkStar
Another Lonely Day, geweldig!! Wat een ontroerend nummer. Soms doet zijn stem me denken aan Eagle Eye Cherry!

avatar van SemdeJong
heerlijk album.

avatar van BenZet
Aparte en zeer gevarieerde plaat. Kan mij net niet overtuigen tot een aankoop. Misschien zijn andere werk wel.

Ook voor weinig gevonden en das goed ook,want de volle mep zou ik hier voor niet hebben gegeven.Het is allemaal een beetje teveel van het goede.De plaat duurt te lang om de aandacht volledig vast te kunnen houden.Had hier 3 nummers afgehaald en je had een betere plaat gehad.
More is less dus,al blijft God Fearing Man wel een prachtig nummer. 3 sterren voor nu.