Billy Talent - Billy Talent III (2009)

3,50

Canada
Punk
Label: Atlantic

1. Devil on My Shoulder (3:49)
  2. Rusted from the Rain (4:13)
  3. Saint Veronika (4:09)
  4. Tears into Wine (4:12)
  5. White Sparrows (3:14)
  6. Pocketful of Dreams (3:34)
  7. The Dead Can't Testify (4:27)
  8. Diamond on a Landmine (4:30)
  9. Turn Your Back (3:22)
  10. Sudden Movement (3:39)
  11. Definition of Destiny (4:03)
  12. Bloody Nails + Broken Hearts * (3:37)
  13. Devil on My Shoulder [Demo] * (4:07)
  14. Don't Need to Pretend * (3:45)
  15. Tears Into Wine [Demo] * (3:51)
  16. White Sparrows [Demo] * (3:58)
  17. Pocketful of Dreams [Demo] * (3:42)
  18. Turn Your Back [Demo] * (3:22)
21 BERICHTEN

Rusted from the Rain al gehoord. Klinkt weer goed.
Gewoon good old Billy Talent zoals we van ze gewend zijn.
Binnenkort weer live zien op Rock Am Ring.
Goede live band. Ook erg sympathieke gasten.
Korte meet en greet met ze gehad.
De hoes vind ik niet erg bijzonder

avatar van midnight boom

Maar live: erg slecht.

avatar van tribaltyn
aaaah goede zaak
ben benieuwd
eerste tekenen zijn wel beetje jammer:
- zwakke hoes (alweer)
- door nummeren van albums (waarom kan er geen leuke pakkende titel vanaf?)

Nou heb ze toch al 2 x live mogen aanschouwen maar vond ze juist erg goed.

avatar van horrorfreak7
Het 3de album van Billy Talent is niet zo bijzonder.

Het klinkt bijna hetzelfde als de 1ste 2 albums, maar waar billy talent 1 nog hard en aggresief was, en 2 iets minder aggressief maar toch nog leuke en catchy nummers, is dit album gewoon saai. Niet echt aggressieve nummers, en maar een paar catchy nummers die duidelijk niet het nivo van 2 aankunnen.

Jammer, ik had hoge verwachtingen, misschien iets te hoge, maar er het zoveel meer van gemaakt kunnen worden.

avatar van mir

Nu vind ik Billy Talent al niet zo gevarieerd, dit album doet er nog een schepje boven op, erg jammer, want vond 1 opzich wel leuk. (Toen ik 16/17 was )

avatar van Sofke
Ik vind dit een goed album. Typisch Billy Talent snelle catchy songs. waarom moeten bands altijd veranderen/evolueren/variëren in sound? Kijk naar AC/DC die brengen al jaren dezelfde stuff uit. Niet dat ik dat erg vind, want ik ben zelf een grote fan van hen.

de veranderingen zijn minimaal, maar ach, het is weer wat vers junkfood om te grijpen, ervan te genieten en na lekker opgepeuzeld te hebben weer te vergeten. that's music bussiness nowadays

avatar van Rizz
Het album is goed, van Rusted from the Rain kan ik geen genoeg krijgen, Saint Veronika is lekker krachtig, Turn Your Back is net een hevig piratenliedje, maar klinkt heeel erg lekker. Voor de rest is het vermakelijk maar haalt het niveau van Billy Talent II niet, helaas. Maar ik kijk nog steeds uit naar een volgend album, dat zegt genoeg.

Dit album klinkt wat voller dan het vorige, waardoor het iets meer geproduceerd overkomt wat een aangename afwisseling is. Ik vind dat de sound en de nummers in tegenstelling tot anderen toch allemaal weer wat anders klinken alhoewel ik dat niet kan onderbouwen Ik vind persoonlijk dat er nog steeds lekkere stevige nummers opstaan zoals Devil on my shoulder, Saint Veronika(tweede deel dan..), Tears into wine is ook lekker vlot. Ook als is het niet zo ruw als vorige albums vind ik de meeste nummers lekkere catchy en luisteren ze makkelijk weg en zo hier en daar zijn ze ook lekker opzwepend. Daarom van mij toch een 3.5

avatar van tribaltyn
ben niet erg onder de indruk
zitten wel een paar pakkende nummers tussen
maar veel zwakke stukken ook, die het idd niet halen bij de vorige 2 albums

avatar van Mr. B

Klinkt een beetje als de laatste Green Day. Beetje saaaaai.

avatar van Ticket_To_Ride
Ik ben ze net gaan zien in den Ancienne Belgique in Brussel. Ze waren toch weeral in form hoor!
The dead can't testify en Rusted from the rain waren enorm sterk. Spijtig genoeg hebben ze Tears into Wine niet gespeeld.
Toegegeven, ze halen het niveau van Billy Talent II niet, maar het is wel een goeie plaat denk ik.

avatar van R2DeepThroat
Mr. B schreef:
Klinkt een beetje als de laatste Green Day.

Nee.

avatar van bram-f
midnight boom schreef:
Maar live: erg slecht.

verklaar je nader?
vind ze live juist erg sterk!

Echt ne toffe cd int begin maar hij begint snel te vervelen(ik vind hem wel te beste van de 3 maar het gaat meer naar een ander genre vind ik maar ik vind precies elke cd een beetje verschillend)
3.5*

avatar van Von Helsing

bram-f schreef:

verklaar je nader?
vind ze live juist erg sterk!

Het zijn inderdaad een stelletje wallies. Na het optreden op Graspop Metal Meeting 2010 nauwelijks nog serieus te nemen. Wat een irritant geblaat. De zanger wist zich geen houding aan te meten en begon maar met zijn piepstemmetje om Slayer te roepen, zo ongeveer om de 10 seconden.

avatar van bram-f
Ik heb ze nu 2x live gezien(Pinkpop en Oosterpoort) vond ze daar wel goed.

MindRuler
Echt een band die zijn naam heeft gestolen, althans een deel ervan.

Ja iedereen zit maar te zagen dat die zanger heel de tijd Slayer zat te roepen maar opdat moment deed toch iedereen in het publiek mooi mee dus zo erg zal het wel niet geweest zijn eh!
En als een groep altijd Slayer roept zijn ze niet meer serieus te nemen?
Als je de groep niet goed vind en niets deftig hebt te zeggen dan moet je niet reageren eh!