No Grey Faith - Secrets All Told: The Songs of Sandy Denny (2000)

geen stemmen

Folk / Rock
Label: Perfect Pitch

1. Intro (2:33)
  2. Rising for the Moon (4:03)
  3. One Way Donkey Ride (3:21)
  4. Bushes and Briars (2:38)
  5. By the Time It Gets Dark (3:16)
  6. It'll Take a Long Time (4:07)
  7. Winter Winds (2:22)
  8. Interlude (0:45)
  9. Listen, Listen (3:53)
  10. Solo (3:48)
  11. I'm a Dreamer (3:39)
  12. Autopsy (4:05)
  13. Reprise (1:25)
  14. The Music Weaver (1:26)
Sjeek Spier
Had Sandy Denny zich beperkt tot componeren en dus nooit gezongen, dan was Secrets All Told zonder meer een prachtplaat geweest. Maar Sandy Denny heeft wel degelijk gezongen. Dat maakt dat elke vertolking van haar songs zich verhoudt tot haar eigen vertolking. Tja, en in dat perspectief is elke andere vertolking niet meer dan een goedbedoelde oefening, een persiflage.
Het is dan ook niet eerlijk om deze plaat af te rekenen op de uitzonderlijke zangkwaliteiten van mevrouw Denny. Wie zich die beperking weet op te leggen, heeft hier een meer dan genietbare plaat. Want vergeet niet dat No Grey Faith met Iain Matthews een andere icoon uit de muziekgeschiedenis in de gelederen heeft.