Philip Pickett with Richard Thompson & The Fairport Rhythm Section - The Bones of All Men (1998)

Folk / Rock
Label: Hannibal

1. Short Mesure Off My Lady Wynkfylds Rownde (3:06)
  2. Chi Passa Per Sta Strada (2:32)
  3. Fusi Pavana Piana / Son Quel Duca de Milano (6:36)
  4. Forze D'hercole / Lo Ballo Dell'intorcia (4:23)
  5. My Lady Carey's Dompe (3:27)
  6. Tutte Venite Armati (2:15)
  7. Passo E Mezo / Pavana in Passo E Mezzo / La Cara Cossa del Berdolin / El Pomo (10:17)
  8. Gin Cuter Neuer Dantz / Tedesca Dita La Proficia / Der Mohren Auftzugkh / Bra (12:49)
avatar van koho
Ge-wel-dige eenmalige samenwerking tussen Oude Muziek-meester Philip Pickett en diens eega Sharona Joshua, gitarist Richard Thompson en diens ex-collega's uit Fairport Convention: Simon Nicol, Dave Pegg en Dave Mattacks; een idee van (en geproduceerd door) hun ontdekker/producer uit de jaren '60 Joe Boyd.
Vroeg-klassieke muziek bespeeld op zowel middeleeuwse instrumenten - crumhorn, clavichord, etcetera - als scheurende elektrische gitaar, dreunende bas en beukende drums. Volledig instrumentaal. Resultaat: een middeleeuws aandoende versie van folkrock van het soort dat ik hooguit incidenteel in 70s Albion Bands hoorde, maar vanwege de aanwezigheid van maestro Thompson nog net een stukje beter. Ongeëvenaard en uniek in zijn soort.
5*****

Stijn_Slayer
Jeetje koho, is er iets dat je niet kent uit de Fairport familieboom?

Ik twijfel niet aan je oordeel, maar er is zóveel moois in die hoek te vinden, en dit soort meer obscure albums zullen wel lastig te krijgen zijn zeker?

avatar van koho
Stijn_Slayer schreef:
Jeetje koho, is er iets dat je niet kent uit de Fairport familieboom?

Eigenlijk niet Stijn
Hoewel ik er al weer een tijdje "uit" ben, maar da's altijd maar tijdelijk, ik zie Fairport altijd een beetje als mijn muzikale thuisbasis.

Er is gemakkelijk aan dit album te komen, zie bv Amazon, momenteel al voor $4. Kun je blind aanschaffen, gezien je recente berichtjes elders.