YOB - The Great Cessation (2009)

Label: Profound Lore

1. Burning the Altar (12:37)
  2. The Lie That Is Sin (11:19)
  3. Silence of Heaven (9:48)
  4. Breathing from the Shallows (7:35)
  5. The Great Cessation (20:36)
  6. Blessed by Nothing * (8:34)
  7. Pain Like Sugar * (5:49)
totale tijdsduur: 1:01:55 (1:16:18)
lambf
Ik dacht dat ze gestopt waren eigenlijk, of zal dit dan toch de allerlaatste zwanenzang zijn?

avatar van pompompom
DIt is een dikke plaat!

Dikke RIFFS
Dikke productie
Dikke vocals
DIKKE RIFFS

RIFFS RIFFS RIFFS RIFFS

Ik vraag me af waarom er zoveel effect op de vocals moet zitten. Dikke hit op Roadburn, wat ik gehoord heb uit reviews en de man kan gewoon goed zingen, brullen en grunten. Raar dat hier dan van die effectlagen overheen worden gegooid, heeft de man niet echt nodig. Verder wel echt een topproductie. Lekker rauw, maar niet brak. Iets wat we wat dat betreft ook altijd wel aan Profound Lore kunnen overlaten. Toch zonde, want ik ben bang dat dit ze punten gaat kosten.

avatar van trebremmit
Ook maar eens beluisterd vanwege de reviews over hun Roadburn optreden, ben niet echt onder de indruk, niet echt anders of beter dan de meeste doom/sludge.

avatar van [WZ]
..wel anders, maar af en toe wel érg langdradig. Geef mij maar Atma!

avatar van [WZ]
Na (nóg) meer luisterbeurten denk ik dat ik weet wat deze voor mij minder dan andere Yob's maakt:
Track 1,2 en 4 grooven als een (dikke, vettige) tiet, terwijl track 3 eigenlijk een 9 minuten durende bak herrie als 'tussenstuk' is, en ook de lange titeltrack komt op een gegeven moment tot stilstand..
Ondanks dat is ie toch nog wel gegroeid als geheel, dus hop naar de 3,5*