Black Sun Empire - Driving Insane (2004)

Dance
Label: Black Sun Empire

1. Black Sun Empire - Arrakis (7:29)
  2. Black Sun Empire - Don't You (7:50)
  3. Black Sun Empire - Breach (7:35)
  4. Black Sun Empire - B'Negative [SKC & Chris.Su Remix] (6:32)
  5. Black Sun Empire - Driving Insane (6:29)
  6. Black Sun Empire - The Rat [Kemal Remix] (6:56)
  7. Black Sun Empire - Stasis (7:03)
  8. Black Sun Empire en Stu - Swipe (6:42)
  9. Black Sun Empire - Boris the Blade * (6:51)
  10. Black Sun Empire en Concord Dawn - The Sun VIP * (7:07)
  11. Black Sun Empire - B'Negative [Ill.Skillz Remix] * (6:19)
  12. Sinthetix - Cryogenic [BSE Remix] *
  30. Black Sun Empire - Arrakis *
  31. Eye-D - Unicorn MF [BSE Remix] *
  32. Black Sun Empire en Concord Dawn - The Sun VIP *
  33. Rawthang - Epilogue VIP *
Welja, zeg. dat dit er nog niet eerder op stond!

deze release is ongetwijfeld de beste jungle van ons ganse kikkerland, en wellicht ook van de hele wereld. het gaat hier om jungle met elektro-invloeden, die het geheel een zeer goede drive meegeven. alleszins toegankelijk, doch alleszins cultureel verantwoord. ik heb de protagonisten reedsch twee maal in den levenden lijve mogen aanschouwen, en twee maal was het dak eraf. toppie!

avatar van T.O.
Die remixen horen dus in brackets achter de titel van het nummer, niet als gastartiest. Heb het verbeterd.

Ik ben gister ook naar een drum 'n bass avond geweest waar ze waren. Daar kreeg ik zowaar deze (dubbel) cd gratis bij de entree! Hele lekkere muziek als je gewoon even los wilt gaan. Het gaat wel erg vervelen na een tijdje omdat de basis van alle nummers hetzelfde is.

avatar van KampF
Wat een gave CD! Ik ga spontaan naar meer jungle/dnB gaan zoeken.
Iemand nog lekkere tips? (doe maar extra stevig, nu ik toch oa bezig ben met het ontdekken van breakcore etc)

probeer noisia eens!!

avatar van Shelter
Probeer King rhythm maar eens... heeft ook wat flink harde nummers.

De meesterlijkheid spat ervan af.. dit is echt geniale DnB. Heerlijk om te luisteren, en je word er lekker actief van.. Ik wacht met smacht tot ik ze een keer live kan zien..

Harco
Voor mij de beste drum 'n bass-release ooit.

avatar van JLjuju
KampF, probeer Calyx's "No Turning Back", das pas harde shit. Echt de moeite waard vind ik.

Dit album ken ik niet, maar ik ken 1 nummer: Arrakis, en in het begin heb je een van de allervetste DnB loops die ik ken, maar t veranderd echt totaal naarmate de track verdergaat, maar hij blijft toch vet.

avatar van Mimo
Lekkerrr aggressieve muziek. Ik vind wel dat de nummers qua opbouw allemaal hetzelfde zijn. Opbouwen, stilvallen en dan weer terugkomen met wat er voor de break was zonder er veel aan te veranderen. Daarom bevalt me de meer dan 1 uur lange mix op de 2e CD beter, vloeit het lekker in elkaar over en zit er meer variatie in.

avatar van andnino
Ik vind Cruel and Unusual behoorlijk stoer, maar dit vind ik behoorlijk niks eigenlijk.

dit album begint gewoon al met een zalig nummer waar je spontaan actief van wordt. Gewoon af

avatar van Carolaah
Prima cd toch? Nederland heeft zeker wel wat goede DnB-producers in huis.. ben benieuwd na de live-performance..
Laatst helaas gemist toen ze hier in Groningen waren, maar op Lowlands krijg ik alsnog de kans dit jaar .

avatar van andnino
Ah disc 2 bevalt een stuk beter. 69 indrukwekkende minuten vol pompende d&b. Ik middel mijn cijfer een beetje en maak er een 3 van

avatar van hawkins
Heeft iemand een idee of deze nog ergens verkrijgbaar is?

Bol.com?

Special edition overigens, met een 24 tracks tellende bonus disc

avatar van hawkins
Dat is het tweede album...

Hmm, wordt iets lastiger inderdaad. Amazon heeft 'm niet meer, Bol.com ook niet. Op Discogs staat enkel nog de 4xLP, voor $85...

Op Ebay een iets dubieuzer artikel, voor $0,99

avatar van hawkins
Ik heb hem uiteindelijk bij http://www.nu-urbanmusic.co.uk/ besteld, ben benieuwd of ik hem ook daadwerkelijk binnen krijg.

binnen!

tuktak
het artwork van de lp is heel anders, en bestaat ook alleen maar uit de eerste 8 tracks van deze tracklist.
de rest van de tracklist buiten beschouwing gelaten kun je wel zeggen dat deze lp het beste drum n bass product van nederland is. track na track tijdloos, behalve dan misschien the rat remix, het origineel van bse is daarentegen wel een dikke classic, weergaloos nummer.

dit is het summum. bse weet als geen ander een stevig plaatje te maken dat ook gewoon heel melodieus is. dit is een commercieel zeer toegankelijk plaatje, dat tevens bol staat van vernuft en productionele hoogstandjes. heerlijk rollende beats met diepe basslijnen en erg veel energie. daarom ook perfect dansvloer materiaal.
deze lp behoord door dit alles dan ook tot mijn meest gedraaide vinyl.

avatar van woutorrmusic
godjonge wat een teringherrie zeg :s

avatar van JLjuju
Als je geen ervaring hebt met Dnb zal je dit ook als "teringherrie" ervaren.

avatar van LynchedUp
Goede cd, al wordt hij een beetje eentonig na de eerste 5 nummers.

bro
inderdaad, er zit gewoon veeeeeel te weinig dynamiek in de nummers om ze telkens over de 4 minuten te trekken. Laat staan rond de 6 a 7minuten. Erg jammer want op zich hou ik wel van hun strakke, platte stijl.

met warp 9 door de eindeloze kosmos heen, soms dwars door een zwart gat om er vervolgens weer uitgekotst te worden ergens in een ander universum. muzikale sciencefiction. techstep the way it should be