Arovane & Christian Kleine - Yeer - Disper EP (2000)

Duitsland
Electronic
Label: Awkward

1. Yeer (5:17)
  2. Disper (6:28)
avatar van Onderhond
Nog zo'n leuk split EPtje met Duitse lounge/downtempo/electronic. Weer chille melodieën en zweverige ritmes. Niet de meest begeesterende muziek, maar wel lekker kalmerend.

De A-Kant gaat naar Arovane. Net iets koeler dan Kleine's track, en het klinkt ook net allemaal iets electronischer. Leuke ambient met daarover licht glitchy ritmes en vervormde basses. Bloeit naar het einde ook wat meer open, en laat een aangename indruk achter.

Kleine's input blijft toch net iets beter met wat warmere klanken en iets interessantere ritmes. Zeer mooie ambient strings, en een track om lekker op weg te zwemen tijdens een stille zonsondergang. (rara wat draaide ik in de wagen deze avond ).

Leuke EPtje dus, maar weet zich (en dan vooral Arovane's track) net niet genoeg te distantiëren van andere nummers in het genre. 3.5*, dat zeker, voor meer moet het toch allemaal net wat herkenbaarder en minder inwisselbaar.