The Assemble Head In Sunburst Sound - When Sweet Sleep Returned (2009)

Label: Tee Pee

1. Two Stage Rocket (3:28)
  2. Two Birds (7:37)
  3. Drunken Leaves (4:18)
  4. The Slumbering Ones (4:50)
  5. Kolob Canyon (5:56)
  6. By the Rippling Green (5:07)
  7. Clive and the Lyre (3:51)
  8. End Under Down (5:36)
avatar van BenZet
Aparte licht psychedelische plaat. Veel gitaarbrij, maar zeker met melodie en mooie sound. Doet me een beetje denken aan War On Drugs. Is dit wel het mindere broertje/zusje, maar zeker een goede plaat

avatar van lennert
Nog een klein stapje beter dan zijn voorgangers. Vooral de dwarsfluit op End Under Down is betoverend mooi, terwijl de esotherische zang op The Slumbering Ones ook helemaal aanslaat. Ik ben er niet zeker van of het klopt, maar heb het idee dat er ook op enkele songs een zangeres meedoet, die de zang net wat meer kleur geeft. Het kabbelende karakter van de muziek werkt in ieder geval prima en geeft me toch zin om in hogere sferen te geraken.

Tussenstand:
1. When Sweet Sleep Returned
2. Ekranoplan
3. The Assemble Head in Sunburst Sound

avatar van RuudC
Dit zijn van die albums die niet excelleren in bepaalde hits, maar eerder een soort van heerlijke, warme deken over je uitslaan. Het is erg fijne muziek voor op een mooie zomerdag waarop niets moet. Zo klinkt deze plaat ook: ongedwongen en spontaan. Het is moderne hippiemuziek eigen, want er zit geen greintje gevaar in. Gewoon een gelukzalig gevoel waar geen eind aan lijkt te komen, omdat de muzikanten vooral maar doorspelen en waar af en toe een zanger opduikt. Het is wel lastig om de focus op de plaat te houden. Zeker wanneer deze When Sweet Sleep Returns heet, want het is erg toepasselijk. Wel een prachtband. Hopelijk worden ze weer actief.

Tussenstand:
1. When Sweet Sleep Returned