Uncle Tupelo - March 16-20, 1992 (1992)

Country / Roots
Label: Rockville

1. Grindstone (3:16)
  2. Coalminers (2:33)
  3. Wait Up (2:09)
  4. Criminals (2:20)
  5. Shaky Ground (2:49)
  6. Satan, Your Kingdom Must Come Down (1:53)
  7. Black Eye (2:19)
  8. Moonshiner (4:23)
  9. I Wish My Baby Was Born (1:39)
  10. Atomic Power (1:51)
  11. Lilli Schull (5:15)
  12. Warfare (3:43)
  13. Fatal Wound (4:09)
  14. Sandusky (3:43)
  15. Wipe the Clock (2:37)
  16. Take My Word [Previously Unreleased] * (2:03)
  17. Grindstone [1991 Longview Farm Acoustic Demo] * (3:57)
  18. Atomic Power [1991 Longview Farm Acoustic Demo] * (1:35)
  19. I Wanna Be Your Dog [1991 Longview Farm Acoustic Demo] * (3:51)
  20. Moonshiner / the Walton's [Live] * (7:18)
avatar van IntoMusic
Ik vind deze t.o.v. de vorige 2 albums wat rustiger/donkerder klinken. Meer melodie en (soms) vrolijkheid in de muziek. Ik wil niet zeggen dat deze slechter is dan de vorige, integendeel: anders en van hoog niveau. Dit album vind ik dan ook persoonlijk de mooiste in de range van Tupelo-albums.
Droom weg bij b.v. Lilli Schull of Fatal Wound... heerlijk. Ik heb trouwens de versie met extra tracks en die zijn absoluut de moeite waard. De versie met extra tracks wordt trouwens door Columbia/Legacy uitgegeven.

avatar van meneer
Tsjonge, dan ben ik Spotify soms zo dankbaar. Dan kan je zo’n playlist aanklikken met de vermelding ‘Dit zou jij mooi kunnen vinden’ (ofzoiets).

En dan hoor je plotseling het nummer Sandusky van Uncle Tupelo… En ja, dat vind ik mooi. Heel mooi ! Weer een band om te gaan ontdekken (en al gestopt sinds 1994 !).

avatar van lowieke
Ik sluit bij je aan, ik ben weggeblazen door Sandusky.