Natalie Merchant - Live in Concert - New York City 1999 (1999)

Folk / Rock
Label: Elektra

1. Wonder (5:36)
  2. San Andreas Fault (5:00)
  3. Beloved Wife (5:33)
  4. Space Oddity (4:32)
  5. Carnival (7:02)
  6. Dust Bowl (5:11)
  7. After the Gold Rush (3:46)
  8. Gun Shy (5:28)
  9. Gulf of Araby (7:10)
  10. Ophelia (5:23)
  11. Seven Years (5:19)
Aap
Dit is het beste wat Natalie Merchant tot nu toe solo (d.w.z. los van 10.000 Maniacs) gepresteerd heeft. Deze live versies vind ik ook beter dan de studio versies zoals die op de verschillende CD's terug te vinden zijn.
Dit album wordt in kwaliteit op de voet gevolgd door 'Motherland'; haar andere CD's vind ik persoonlijk erg matig.

Deze cd is een koel briesje in de zomer en een warme deken in de winter. Slechte poezie, mee eens...maar het is er wel eentje met de mooiste vrouwelijke stemmen en de schoonste liedjes van de laatste tien jaar.4,5 punt.

avatar van borland
Er is ook een dvd uit van dit fantastische concert met een hele andere setlist. Deze cd en de dvd zijn waarschijnlijk het complete concert.

setlist dvd:
10. These Are Days
11. The Gulf Of Araby
12. Waterbound

avatar van Papartis
Wat een fantatische cd is dit toch...

Choo Choo
Geweldig mooi live album. Ben van mening dat zo goed als alle nummers die hier op staan mooier zijn dan de originele album versies.

avatar van Broem
Klasse live album van een zangeres die ik de afgelopen weken heb (her)ontdekt. Kende haar van het Tigerlilly album maar blijkbaar is dat destijds niet helemaal tot mij doorgedrongen. Via een nummer op een verzamelalbum (Motherland) in haar discografie gedoken en haar albums aan het luisteren. Ik ben ontzettend gecharmeerd van haar stem en het geluid dat ze neerzet. Mooie songs die erg persoonlijk en ingetogen klinken. Top.

Vento Vivimus
De live versie van 'Carnival' kan ik blijven herhalen. Subliem !

avatar van Fingertippie
Vandaag ontvangen, helaas niet in de gelegenheid geweest rustig te beluisteren, wel enige malen op de achtergrond. Ik ben bang dat dit een album van blijvende waarde gaat worden.

avatar van Maestro B
Wat een album, wat een geweldige versies!
Dame die je live moet bezig zien om de magie die ze tovert te horen!

avatar van Twinpeaks
Wat een heerlijke plaat. Er hangt een warme deken over heen. De prachtige vocalen van Merchant gesteund door een solide band . Van mij had het een dubbelalbum mogen zijn. Ook de covers blijven overeind. 4 en halve ster met kans op volle mep.