Diane Birch - Bible Belt (2009)

Folk / Pop
Label: S-Curve

1. Fire Escape (4:01)
  2. Valentino (2:49)
  3. Fools (3:54)
  4. Nothing But a Miracle (4:23)
  5. Rewind (6:10)
  11. Choo Choo (3:42)
  12. Forgiveness (5:08)
  13. Magic View (3:09)
avatar van joko16
Wat een mooie stem heeft deze jonge dame zeg!
Lijkt een beetje op Carole King.
Beslist een aanrader deze cd.

Geheel mee eens Joko16. Na wat filmpjes op youtube bekeken te hebben meteen dit album aangeschaft. En moet zeggen, hier krijg je geen spijt van !!

Lekker cd'tje, niet teveel poespas. Heerlijk om aan te hebben op de achtergrond.

avatar van Philipstown
Na eerste beluistering maar meteen vier sterren uitgedeeld. Als 'Valentino' geen grote hit wordt, dan is er echt iets mis. Een mix tussen 'klassieke' pop en soul. Heeft ook iets van Amy Winehouse, maar dan zonder al die nutteloze poeha en dat zelfmedelijden.
Indrukwekkend.

avatar van snarf349
...Voor de eerste keer in love dit jaar. Die fantastische mond met een geweldige stem, de heerlijke nummers, dat donker haar, die mooie ogen met lange wimpers. Droom en zwijmel.

avatar van JahLex
Goeie plaat hoor! Komt op mijn wensenlijstje te staan, al een halve week bijna non-stop op staan.. Idd wat Eva Cassidy-achtig, alleen doet Diane het vaak net ff wat rustiger aan. Verder zijn de songs aangekleed met lekker klinkende tweede stemmetjes. Met name het beginnummer vind ik wat dat betreft erg goed geslaagd!

avatar van Emile93
Heerlijk album!!!!

avatar van Soulistic
Wat een heerlijk nummer is "Nothing But a Miracle"

avatar van Emile93
Soulistic schreef:
Wat een heerlijk nummer is "Nothing But a Miracle"

Het hele album is super! Je zou het eigenlijk helemaal moeten luisteren!

avatar van Thomzic
Doet me denken aan Joni Mitchel, maar dan met een meer poppy, bombastischer geluid.

avatar van Soulistic
@Emile93, Ga zeker het hele album checken!
Mijn stem volgt snel

Roelant
Dit is echt een geweldig mooi album. Een van de betere van de afgelopen jaren.
Zit muzikaal ook echt goed in elkaar, mooie stem, goede teksten, een aanrader!

Choo Choo
Een van de betere albums van de laatste jaren. Grote stem voor zo'n klein vrouwtje.

Ik kan eigenlijk geen misser noemen op dit album. Boeit van begin tot eind. Lekkere ritmes, mooi pianospel, mooie basloopjes, mooi arrangement en natuurlijk mooi gezongen. Heerlijke stijl.

Rewind, Rise Up, Don't Wait Up, Ariel en natuurlijk, hoe kan het ook anders, Choo Choo zijn mijn favorieten.

avatar van Ceasar
Vandaag bij V&D voor 1 euro gekocht. De eerste beluistering stemde mij blij. Klinkt erg goed. Ik zal later mijn stem uitbrengen.

avatar van Slowgaze
Ook ik heb 'm voor een euro bij bovengenoemde winkelketen aangeschaft en Bible Belt bevalt me absoluut. Het klinkt soms wel een beetje heel retro en sommige nummers komen me verdacht bekend voor (is 'Rewind' hier een radiohitje geweest misschien?), maar een flinke portie southern gothic, indachtig de titel, erbij en dat geeft toch wel een wat scherper randje.

avatar van Kronos
joko16 schreef:
Wat een mooie stem heeft deze jonge dame zeg! Lijkt een beetje op Carole King.

Philipstown schreef:

JahLex schreef:
Idd wat Eva Cassidy-achtig, alleen doet Diane het vaak net ff wat rustiger aan.

Ik moet bij haar stem, of vibrato eigenlijk, vooral denken aan Fiona Apple.

Dit album viel me op door de titel 'Bible Belt'. Je geeft het album niet zomaar een titel mee. Diane is opgegroeid in een redelijk fundamentalistische christelijke omgeving, haar vader was predikant van de uiterst behoudende conservatieve 7 dags adventisten. Dat betekende dat pop muziek zonder meer uit de boze was, enkel klassiek en religieuze gezangen werden toegestaan. Op bepaalde leeftijd verliet Diane haar ouderlijk huis, ze had zich zelf wel op 7 jarige leeftijd piano leren spelen op gehoor. Toen Prince haar een keer hoorde nodigde hij haar uit voor en jamsessie. Via Myspace, werd ze ontdekt en nam dit album op in Londen. In Amerika deed dit album het bijzonder goed.
Diane heeft goed geluisterd naar de soulmuziek van de jaren 70, de arrangementen, de koortjes, het klopt allemaal. Zelf ben ik niet zo'n soul fanaat, maar dit kan ik zonder meer wel waarderen. Met dit album is ze uitgetrokken uit de Bible Belt en daar is niks mis mee.