Aerosmith - Honkin' on Bobo (2004)

Label: Columbia

1. Road Runner (3:45)
  2. Shame, Shame, Shame (2:15)
  3. Eyesight to the Blind (3:11)
  4. Baby, Please Don't Go (3:24)
  5. Never Loved a Girl (3:12)
  6. Back Back Train (4:23)

met Tracy Bonham

7. You Gotta Move (5:31)
  8. The Grind (3:47)
  9. I'm Ready (4:15)
  10. Temperature (2:51)
  11. Stop Messin' Around (4:32)
  12. Jesus Is on the Main Line (2:49)

met Tracy Bonham

13. Jaded * (3:34)
Ik kan echt niet wachten tot dit album uitkomt. Aerosmith keert met dit album terug naar de roots: ze hebben 11 bluesklassiekers gecoverd en hun typische Aerosmith-sound er aan toegevoegd. Ik heb een aantal nummers (Roadrunner, Baby Please Don't Go, You Gotta Move, Stop Messin' Around) al gehoord, en ik moet zeggen: dit is absoluut het beste dat ik in LANGE tijd van ze gehoord heb. Ik durf zelfs te zeggen dat het in de buurt komt van DE klassiekers Toys in the Attic en Rocks. De sound van die nummers is trouwens ook weer gelijk aan hun jaren 70 werk (dus van voor ze commercieel gingen). Oftewel: geen popballads gericht op de top 40 meer, maar lekkere bluesige hardrock: stevig, maar het swingt de pan uit Daarom ben ik het ook totaal niet eens met de genres die hierboven bij de beschrijving staan. Pop/rock: schande . Misschien zou je denken dat Aerosmith dit is als je alleen hun singles van de afgelopen jaren (=ballads) kent, maar geloof mij: Aerosmith is een rock/hardrock-band. En dit album is absoluut geen pop/rock...
Maar goed, nog maar twee weekjes wachten (release datum is 29 maart) en dan wordt het genieten!!!

avatar van Daan
Ik was vergeten hier de releasedatum in te stellen.

avatar van BlauweVla
"Honkin' on Bobo" vind ik erg leuk! Erg goed gedaan, ik hoop dat Aerosmith zo blijft als ze over een tijdje een nieuw album opnemen met wel alleen eigen nummers.

avatar van miss_gnr
Super cd.
Ben zowiezo erg fan van Aerosmith.
Heb ook de dvd You gotta move gezien.
In het bonus materiaal was te zien hoe de cd werdt gemaakt enzo.
En tijdens het concert werden natuurlijk deze nrs en een aantal anderen gespeeld.
Jesus Is on the Main Line vind ik een erg apart maar vooral goed nummer.
4* voor deze cd is zeker verdient.

avatar van musicboy
1,0
Een middelmatig coveralbum, eigenlijk niks speciaals. Niet slecht, niet goed, dat is volgens mijn maatstaven in beoordeling een 2,5/5.

avatar van musicboy
1,0
musicboy schreef:

2,5 is eigenlijk te veel, vervelend album.

MICKJES
LEkker album Aerosmith speelt hier goede bleuscovers. Ze kunnen het nog prima en het album is beter dan Just push play.

Lekker bluesrock album en na al die jaren eindelijk weer een glimps van de oude Aerosmith. Goede covers zonder échte uitspringers, maar mindere nummers zitten er aan de andere kant ook niet tussen. Hopelijk houden ze deze sound vast op het nieuwe album en gaan ze niet terug naar de overgeproduceerde sound van Just Push Play. Het uitstekende solo-album van gitarist Joe Perry uit 2005 geeft alvast hoop op betere tijden.

4 sterren

avatar van Ducoz
jaja deze wil ik ook nog wel eens!

Oftewel zometeen dus !

avatar van Ducoz
Toch nog wel een chill album!

avatar van freakey
Geinig tussendoortje dit...

Erg productief is Aerosmith dus ook niet geweest de afgelopen 10 jaar....

avatar van vielip
Prima tussendoortje! Aan de ene kant is het jammer dat ze covers nodig hebben om terug naar hun roots te gaan. Aan de andere kant klinken die covers wel erg Aerosmith! Met andere woordenl; ze maken ze wel tot hun eigen songs. En dat is knap!

avatar van frankholst182
Top album!

avatar van Ronald5150
Ondanks dat "Honkin' on Bobo" uitsluitend covers bevat van bluesklassiekers, weet Aerosmith er haar eigen geluid aan mee te geven. Met andere woorden: ze zetten de klassiekers volledig naar hun eigen hand, en dat is knap. Deze hele plaat straalt die typische Aerosmith sound uit van hun beginperiode. Blues met die kenmerkende vuige en rauwe rand. Natuurlijk zijn de productietechnieken sterk verbeterd sinds toen, maar het is nog steeds onvervalste Aerosmith blues. De gitaartandem Joe Perry en Brad Whitford werkt als een dolle. De ritmesectie grooved als de neten en Steven Tyler zingt hier op zijn typische briesende, jankende, gillende en krijsende manier door heen. Heerlijk gewoon. De heren hebben het niet beter kunnen verwoorden in het boekje en ik sluit me hier volledig bij aan: "Honkin' on Bobo" is blues done Aerosmith style".

avatar van gigage
Dit plaatje hadden ze beter in een kleine live setting kunnen opnemen. Misschien had het mij dan wat meer gedaan zoals op de You gotta move dvd

avatar van Simon-Hans
zo'n album geeft toch wel een heleboel plezier!!!!