MIKA - Songs for Sorrow (2009)

Alternatieve titels: An EP of Three Songs Illustrated by Artists from Around the World | An EP of Four Songs Illustrated by Artists from Around the World

Label: Island

1. Lonely Alcoholic (3:08)
  2. Lady Jane (3:19)
  3. Blue Eyes (2:52)
  4. Toy Boy * (2:59)
avatar van coldwarkids
gelukkig.. ik docht al... we waren net van hem af... komt ie met een nieuw album... maar tot nu toe is het gelukkig alleen maar een singletje

coldwarkids schreef:

Waarom posten mensen afzeik-berichtjes bij artiesten die ze niet leuk of niet goed vinden? Dat is zo zielig, puberaal... Alsof Zij-die-Radiohead-weten-te-waarderen zo superieur zijn.

Dit is een heel leuke EP en dat belooft wat voor zijn album dat eraan komt. Dit is weer erg melodieuze muziek met echte swung. Ik heb weinig met de muziek van tegenwoordig, naar mijn smaak teveel in hetzelfde tempo en eenzelfde geluid.

Blue Eyes en Toy Boy zijn erg goed, vrolijk, swingend. De andere twee wat langzamer en verhalend. Kan niet wachten op zijn nieuwe CD.

elrayo
Inderdaad!

Ik vond Mika's vorige album ook redelijk goed. Sowieso wordt er heel wat afgezeken bij pop-albums, terwijl er ook gewoon goede singles/albums worden uitgebracht. De mensen die bij elk album lopen te zeiken hebben waarschijnlijk aandacht te kort, of ze voelen zich 'verheven' ofzo...

Maar nu weer terug naar deze EP.

avatar van coldwarkids
martinusx schreef:

elrayo
coldwarkids schreef:

Natuurlijk mag je jou mening geven, daar ik deze site namelijk voor!
Maar vertel dan waarom je er niets aan vindt, in plaats van 'gelukkig, we waren net van hem af etc...'

avatar van Violet_Hill
Ik als Mika fan, móet dit gewoon wel super vinden.
Heel even was ik bang dat het een treurige zeur plaat zou worden toen ik Lady Jane hoorde. Maar niks is minder waar. Toy boy en Blue Eyes zorgen voor een goed evenwicht met de serieuze nummers Lonely Alcoholic, en Lady Jane. Super! We hebben lang moet wachten voor iets nieuws van Mika, maar het is veelbelovend voor zijn volgende album.
Een hele nieuwe Mika, maar toch wel met typische dingen. Toy Boy lijkt qua lyric sterk op het oudere Billy Brown. Een liedje wat in eerste instantie nergens over gaat, maar eigenlijk een hele boodschap en verhaal verteld als je er goed naar luisterd.

Vorige week ben ik naar de akoestische gig van Mika in het concertgebouw geweest, in de kleine zaal, ongeveer 300 man. Helemaal top! Ook de vrolijke nummers als Big Girls en Love Today waren akoestisch. Hij wist de hele zaal mee te nemen, iedereen stond te springen en mee te zingen. Je kon zien dat Mika toch écht wel meer is dan een "vrolijke flikker", zoals die altijd genoemd wordt. Er zijn tegenwoordig weinig mensen die nog zó goed live kunnen spelen, zonder iets van special effects enz. er bij.

Helemaal top!

nee hoor... dit is gewoon een mening.. en dat mag je overal plaatsen... dus ook op bands of artiesten die je wat minder vind.. Radiohead waarderen?? nahh ! Dat doe jij denk ik ook wel klein bietje.. althans ik wel klein bietje. [/quote]

Ja hoor, dat mag je ook best plaatsen, ik laat je er niet voor oppakken hoor. Maar ik denk dat het fenomeen forums, of wat voor naam je aan dit mag geven, ten onder gaat omdat er altijd mensen komen om de boel af te kraken zonder een onderbouwing te geven, met als doel om lekker te sarren. 90% van de muziek van nu vind ik echt naadje, maar ik ga niet bij al die rappers en dergelijke posten dat in de jaren 70 veel betere muziek gemaakt werd. Met welk nut?Nieuwsgroepen voor bands zijn ook tenonder gegaan omdat er getrolld werd, imdb gaat ook berg af. svp musicmeter niet.

Maar wat deze ep betreft, de tekst van lady Jane is echt heel goed, een mooi ironisch verhaal, net als toy boy... Verhalen, de een op melancholische toon, de ander op vrolijke toon. Toch echt hoorbare vooruitgang van Mika.

avatar van rkdev
Zijn dit gewoon 4 nummers van alleen Mika ?
Ik begreep niet goed wat dit was door de ondertitel "Illustrated by Artists from Around the World". Dacht dat anderen zijn nummers speelden, maar dat is dus niet zo ??

rkdev schreef:
Zijn dit gewoon 4 nummers van alleen Mika ?

Nee, dit is mika, maar bij de EP zitten illustraties van anderen.

avatar van kaztor
coldwarkids schreef:

Loze berichten maar even verwijderd.