Tarnation - Gentle Creatures (1995)

Country
Label: 4AD

1. Game of Broken Hearts (3:01)
  2. Halfway to Madness (4:39)
  3. The Well (6:12)
  4. Big O Motel (5:59)
  5. Tell Me It's Not So (2:24)
  6. Two Wrongs Won't Make Things Right (4:11)
  7. Lonely Nights (2:02)
  8. Gentle Creatures (1:37)
  9. Listen to the Wind (3:37)
  10. The Hand (2:40)
  11. Do You Fancy Me (2:37)
  12. Yellow Birds (3:49)
  13. Burn Again (2:40)
  14. Stranger in the Mirror (3:58)
  15. It's Not Easy (3:35)
avatar van raymondkeuters
Ik heb weinig met country, behalve Cash, maar moet zeggen dat ik dit ook leuk vind.

Ja dit is tof. Ergens tussen Mazzy Star en The Walkabouts zit dit Tarnation,denk ik. Angel Olsen heeft hier trouwens wel een flinke invloed van meegekregen ook.

Dit album heeft een trage, desolate woestijnrock sfeer (op wat uitzonderingen na), waar de vocalen en opduikende twang gitaar meer aan country doen denken. Dromerig, maar gortdroog en somber met een snik.

De opvolger heeft trouwens meer een geluid dat je bij 4AD bandjes zou verwachten; dromerige zweefvocalen en een vollere productie. Het voelt daar ook allemaal wat meer filmisch aan, alsof je in een Ennio Morricone film bent belandt Als dat meer je ding is, zeker opzoeken. Ik hou het hier bij, want dat sfeertje is me iets te kitsch.

en een linkje naar 1 van de mooiste nummers op de plaat, kan ook geen kwaad: YouTube - Tarnation - Big O Motel