Jan A.P. Kaczmarek - Lost Souls (2000)

Polen
Score
Label: Varèse Sarabande

1. Lost Souls (2:54)
  2. Father Lareau Arrives (2:14)
  3. Exorcismus (7:52)
  4. Maya's Lullaby (2:47)
  5. Who Is Peter Kelson? (2:04)
  6. Bedford Church Choir (0:58)
  7. Walking into the Unknown (2:16)
  8. Violent Variation on Maya's Theme (3:36)
  9. Breaking the Code (0:49)
  10. Maya Meets Peter (1:42)
  11. Birdson's Eyes Open (1:58)
  12. Peter Is Lonely and Afraid (1:56)
  13. Driving to Confront Maya (0:58)
  14. "you Are That Man, Peter" (1:40)
  15. What's Behind the Pictures? (1:44)
  16. XES - Is There Hope? (3:05)
  17. Haunted House of Father John (6:03)
  18. The Pentacle (3:58)
  19. The Bridge (1:15)
  20. Father Lareaux Possessed (2:04)
  21. The Last Exorcism (3:54)
  22. Satans's Church (2:31)
  23. Last Ride (2:33)
  24. Maya (3:18)
  25. Lost Souls - End Credits (3:10)
  26. Postscriptum (2:59)
neo
Een wervelende, angstaanjagende score van de Pool. Naast het feit dat het ook vakkundige gecomponeerd is, heeft het ook een kwalitatief hoge meeslependheidsfactor. De mysterieuze piano solo's zetten op zeer subtiele en makkelijke wijze een toon voor de score, waarnaast het orkest op zware voet je helemaal naar de naargeestige sfeer volgt. Het niet te missen koor gaat dieper als het steoreotype gebruikt in dit soort scores. Kaczmarek is een briljante componist, die wanneer hij voor Hollywood films componeert, de film compleet doet wegvagen met zijn prachtige muziek. De relatief grote hoeveelheid muziek op deze uitgaven, voor met het label Varese, komt door de financiele voordelen van opname in Europa. Dit doen vrijwel alle Poolse componisten die voor een ''buitenlandse' film schrijven. Opgenomen met een orkest uit Warschau en Londen. 4.5 sterren voor nu.

Ive
Met de uitleg van Neo ben ik helemaal akkoord. Hier kan ik helemaal niets meer aan toevoegen.

4.5 sterren