Fouradi - De Favoriete Schoonzoons (2009)

Label: Walboomers

12. West-Side Asspoester
  13. Op Eigen Kracht

met Brainpower en DiceCream

avatar van Timo710
Shit, Kim-Lian? Roze letters, de Favoriete Schoonzoons ?

Het zou verboden moeten worden!

avatar van maxinator
hmm 1 ding is wel mooi

avatar van Arrie
Ik moet met het schaamrood op m'n kaken toegeven dat 1 Ding wel een beetje een guilty pleasure van me is. Of althans, dat was het, een hele tijd geleden, maar dit album komt nogal laat blijkbaar.

avatar van maxinator
gemengde gevoelens is ook wel mooi

avatar van freitzen
Arrie schreef:

Het album kwam inderdaad erg laat uit, maar nog altijd ruim vier maanden eerder dan de datum dat ik het eindelijk durfde toe te voegen

Maar ten tijde dat 1 Ding een hit was (en ook nog lang daarna) waren er momenten dat ik keek of er al een album op de site stond. Dan kon ik zeggen dat hoe infantiel het nummer ook klinkt, het toch een onweerstaanbaar ritme heeft. En toen ik rond 5 juni ineens zag dat het album al een tijdje uit was, kon ik het niet laten om de mannen toch maar een plekje te geven op de site. Nou nog wachten op de eerste stem...

avatar van Arrie
En de eerste stem is er. Ik luister 1 Ding nu weer eens, sinds tijden, maar ik moet zeggen dat het toch wel een erg leuk nummer blijft.
De volgende single (Een Nacht Met Jou geloof ik) vond ik helemaal niks, dus ik ga toch maar niet het album beluisteren, ondanks Beverwijks trots Kim-Lian.

avatar van illuvatar
Ik hoorde daarnet Gefocust van Fouradi en het eerste wat me opviel -op de voor de rest niet bijster interessante tekst- was de zin "met m'n voeten in de lucht en jouw hoofd slaat op hol".
Misschien is het toeval maar de tekst is wel heel gelijkaardig met "with your feet in the air and your head on the ground" uit Where Is my Mind van Pixies.
Het kan toeval zijn maar het lijken me toch niet direct woorden die je snel na elkaar in een zin gaat gebruiken. Wie weet, Fouradi een stiekeme bewonderaar van Pixies?

avatar van NewYorkCityLight
Gemengde Gevoelens vond ik wel een leuk plaatje. Maar vooral door Kim-Lian. En grotendeels komt het door de tekst.

avatar van Rhythm & Poetry
Jammer van Fouradi en de muzikale omlijsting. Verder wel een goed album.

avatar van jordidj1
Arrie schreef:

Nog een flinke GP hier hoor, heerlijk. 123poetertjes vindt dat ook, toch?

Beverwijks trots Kim-Lian.

Nice

jordidj1 schreef:

Nog een flinke GP hier hoor, heerlijk.

Hier ook nog steeds hoor!