El Michels Affair - Enter the 37th Chamber (2009)

Funk
Label: Truth & Soul

1. Duel of the Iron Mic (3:01)
  2. C.R.E.A.M (2:54)
  3. Mystery of Chessboxin' (1:47)
  4. Can It All Be So Simple (3:17)
  5. Uzi (Pinky Ring) (3:12)
  6. Interlude (0:32)
  7. Glaciers of Ice (3:28)
  8. Cherchez La Ghost (3:39)
  9. Criminology (1:35)
  10. Heaven & Hell (2:09)
  11. Bring da Ruckus (3:10)
  12. Protect Ya Neck (3:32)
  13. Incarcerated Scarfaces (1:40)
  14. Shimmy Shimmy Ya (2:25)
  15. Outro (0:34)
Rene1979
WOW! dit is het eerste instrumentale album dat ik zonder afzetten kan luisteren. Met rappers was dit misschien nog beter geweest.

avatar van Dreten Bukgat
opvolger "return to the 37th chamber" volgende maand (3 april) uit. bij de lp- en cd-versies is er keuze uit 4 verschillende covers. per cover is er een limited edition van 100 op geel vinyl. die waren al heel snel de deur uit via het label.

avatar van T.O.
Luistert prima weg, zoals alles wat die vakkundige Daptone lui doen, maar het concept is toch een beetje gek. Ik had precieze instrumentale remakes verwacht, maar er wordt een veel vrijere draai gegeven aan de originele tracks. Dan gaat het hele effect toch wat verloren.