Foetus Interruptus - Thaw (1988)

Australiƫ
Label: Some Bizzare

1. Don't Hide It Provide It (4:29)
  2. Asbestos (5:01)
  3. Fin (0:37)
  4. English Faggot (3:38)
  5. Hauss-On-Fah (5:56)
  6. Fratricide Pastorale (1:59)
  7. The Dipsomaniac Kiss (4:12)
  8. Barbedwire Tumbleweed (3:25)
  9. Chingada (3:16)
  10. A Prayer for My Death (7:01)
avatar van doornappel
"Don't Hide It Provide It" vind ik tot op de dag van vandaag een van de sterkste openingsnummers die ik ken Het gehele album mag er zijn overigens! Foetus

avatar van dix
dix
Vol-sla-gen over de top, maar daarom des te fascinerender. De opener mag er zijn, lekker intimiderend, maar Thaw kent nog veel heftigere momenten. Chingada bijvoorbeeld, door een noodgedwongen tijdelijk huisgenoot van mij bestempeld als muziek voor en door gestoorden. We waren duidelijk geen vrienden, maar hij had natuurlijk geen ongelijk. Chingada is krankzinnige muziek waarin Nusrat Fateh Ali Khan en Speedy Gonzales elkaar ontmoeten in een draaikolk van noiserock. Het is al met al niet Jim Thirlwell's vrolijkste plaat, maar misschien wel zijn eerlijkste. Waar er op de voorgangers Hole véél en op Nail nog heel wat te lachen viel, is Thaw doordrenkt van agressie en paranoia.