Ministry - Animositisomina (2003)

Label: Sanctuary

1. Animosity (4:37)
  2. Unsung (3:11)
  3. Piss (5:11)
  4. Lockbox (4:46)
  5. Broken (4:52)
  6. The Light Pours Out of Me (4:27)
  7. Shove (5:53)
  8. Impossible (7:43)
  9. Stolen (4:09)
  10. Leper (9:05)
Dit album betekende toch wel enigszins eerherstel voor Ministry na het onthutsend slechte The Dark Side Of The Spoon. Verrassend (goede) cover van Magazine ook!

avatar van notsub
Dit is wel de plaat waarin de weg naar de oude stijl wordt ingezet, maar echt goed vind ik hem niet. De nummers zijn wat oppervlakkig en de produktie rammelt. Latere albums zijn overtuigender. Een harde directe plaat is het wel, maar niet memorabel. Eerder anoniem.

avatar van frolunda
Toch een stuk beter als in mijn herinnering.Half punt erbij.
Ik heb overigens een iets andere hoes bij dit album.

Dit album zette de band weer op de kaart. Jammer dat Paul de band hierna verliet. En met hem verdween die unieke Ministry sound die wij nooit meer zullen horen.
De produktie? Perfect. Die schelle hi-hat en cymbal geluiden doen het hem. De sound is eigenlijk gewoon erg smerig, iets dat perfect past bij de donkere toon van dit album. Een beetje zoals het geniale Filth Pig.