Bangles - All over the Place (1984)

Label: Columbia

1. Hero Takes a Fall (2:54)
  2. Live (2:36)
  3. James (2:36)
  4. All About You (2:26)
  5. Dover Beach (3:48)
  6. Tell Me (2:15)
  7. Restless (2:42)
  8. Going Down to Liverpool (3:41)
  9. He's Got a Secret (2:42)
  10. Silent Treatment (2:06)
  11. More Than Meets the Eye (3:19)
  12. Where Were You When I Needed You * (3:05)
avatar van stereo
All over the Place, absoluut geen hoogvlieger maar toch een aangename plaat om te horen

avatar van Spiritwalker
Going Down To Liverpool was mijn eerste kennismaking met The Bangles, zag ze toen ook live bij het TV programma "The Tube" op de BBC.
Dat nummer is echt een classic.
Hero Takes a Fall is ook geweldig.

Silent Treatment bevat het latere Walk Like The Egyptian riffje.

avatar van heartofsoul
Al is dit debuut heel aardig om eens te horen, het is om een aantal redenen voor mij beslist geen hoogvlieger. De liedjes zijn naar mijn smaak lang niet allemaal het aanhoren waard, en de productie (wat klinken die drums spuuglelijk, maar ja - het waren de jaren 80) stoot mij nogal af. Blijven eigenlijk alleen die heerlijke vocalen over. Wat een mooie harmonieën, die dragen het album in belangrijke mate. En ook die lekkere jengelende gitaren (die mij soms aan de Byrds doen denken) zijn een belangrijk pluspunt. Beste nummers vind ik Live van Emitt Rhodes en het nog altijd niet versleten Going Down To Liverpool.

avatar van adkieb
Dit is toch wel een erg fijne plaat hoor. Gewoon een lekkere plaat. Het hoeft niet altijd hoogdravend te zijn.