menu

Dave Edmunds - The Anthology (1968-1990) (1993)

mijn stem
3,86 (11)
11 stemmen

Verenigd Koninkrijk
Rock
Label: Rhino

  1. Love Sculpture - River to Another Day (2:38)
  2. Love Sculpture - The Stumble (3:04)
  3. Love Sculpture - Sabre Dance (4:54)
  4. Love Sculpture - Summertime (4:04)
  5. Love Sculpture - In the Land of the Few (3:59)
  6. Love Sculpture - Farandole (From L'Arlésienne) (3:46)
  7. I Hear You Knocking (2:52)
  8. The Promised Land (2:42)
  9. Down Down Down (2:54)
  10. Born to Be with You (3:31)
  11. Leave My Woman Alone (2:37)
  12. Here Comes the Weekend (1:59)
  13. I Knew the Bride (2:58)
  14. Juju Man (3:14)
  15. Little Darlin' (3:22)
  16. Let's Talk About Us (2:16)
  17. As Lovers Do (3:03)
  18. Trouble Boys (3:01)
  19. Deborah (2:42)
  20. Never Been in Love (2:29)
  21. Girls Talk (3:28)
  22. Crawling from the Wreckage (2:56)
  23. The Creature from the Black Lagoon (3:45)
  24. Queen of Hearts (3:21)
  25. Singing the Blues (3:02)
  26. Baby Ride Easy (3:21)

    met Carlene Carter

  27. Crying in the Rain (2:01)

    met Nick Lowe

  28. Rockpile - If Sugar Was as Sweet as You (2:37)
  29. Almost Saturday Night (2:13)
  30. (I'm Gonna Start) Living Again If It Kills Me (3:22)
  31. The Race Is On (2:09)

    met Stray Cats

  32. From Small Things, Big Things Come (3:34)
  33. Me and the Boys (3:06)
  34. Warmed Over Kisses (Leftover Love) (3:07)
  35. One More Night (4:00)
  36. Slipping Away (4:21)
  37. Information (3:57)
  38. Something About You (3:06)
  39. High School Nights (3:12)
  40. King of Love (3:14)
  41. Closer to the Flame (3:29)
totale tijdsduur: 2:09:26
zoeken in:
avatar van LucM
4,0
Deze compilatie heb ik al een hele tijd, het is de meest volledige (met prachtig boekwerk) van Dave Edmunds die het meest succesvol was in de jaren '70.
Retrorocker in hart en nieren met duidelijke invloeden uit de jaren '50 (o.a. Everly Brothers) en vele nummers zijn ook covers uit die periode zoals "I Hear You Knockin'", maar toch erg goed en plezierig.
Het Beach-Boys-achtige "Born to Be with You" vind ik gewoon prachtig evenals "Here Comes the Weekend" en "(I'm Gonna Start) Living Again If It Kills Me".

Father McKenzie
Formidabele retrorocker, die met Nick Lowe nog samen in Rockpile zat... erg leuke muziek.
Ik heb een ontzettend zwak voor zijn versie van I hear You Knocking, één van de leukste jukeboxplaten ever, wat een drive, wat een sound!

avatar van George
Jammer dat 'Back to schooldays' van zijn 'Get it' (m.i. zijn beste) album er niet opstaat , maar verder een uitstekende verzamelaar en daarentegen wordt er een voortreffelijke Edmunds single als ' Girls Talk ' gelukkig niet vergeten.
I hear you knockin uit 1970( origineel: Smiley Lewis , 1955, ) blijft voor mij ook een van de leukste en aanstekelijkste ' jukeboxplaten ever ' . Het is Edmunds grootste hit gebleken.
Edmunds gitaarspel en zijn toch vrij vlakke stem past wonderwel bij deze klassieker. Een van de best geslaagde en opvallendste covers die ik ken.
Luc M , onze Father en ik bevinden ons overigens in goed gezelschap wat onze ' I hear you knockin ' liefde aangaat.
Het was John Lennon's favoriete single uit 1970.
live versie : http://nl.youtube.com/watch?v=eqIQE4du6co

Pieter Paal
Eerlijk gezegd heb ik een hekel aan covers, maar als ome Dave het doet dan is het meestal wel toppie.
Elvis Costello's 'Girls talk' was hier eind jaren 70 een knaller van een hit. Wel jammer dat Juice Newton later een grotere hit had met 'Queen of hearts', want de versie van Dave is zoveel malen beter.
'Slipping away' klinkt als Genesis.

avatar van nlkink
4,0
Een hele mooie compilatie van het beste werk van Dave Edmunds uit de periode 1968-1990. Het begint met een paar bijdragen van 'Love Sculpture' een power trio waar Edmunds in de late zestiger jaren deel van uitmaakte. Met hen scoorde hij een hit met het instrumentale 'Sabre Dance'. Op het eerste schijfje staan nog wat nummers van deze formatie waarvan 'Summertime' mijn absolute favoriet is.
Daarna gaat het verder met Dave's grote doorbraak 'I Hear You Knocking' en daarna houdt het niet meer op. Edmunds was vooral in zijn beginjaren iemand die thuis in zijn primitieve studio alles zelf deed en net zo lang aan het pielen was tot hij tevreden was. Deze periode is vooral op het eerste schijfje vertegenwoordigd.
Schijfje twee begint met één van Edmunds' grootste hits, 'Girls Talk', van zijn album 'Repeat When Necessary'. Ook al zo'n album dat je blind kunt aanschaffen als je van ongecompliceerde rock & roll houdt. Op de tweede helft van schijfje twee begint het wat in te kakken. Op een gegeven moment denk je dat je naar ELO zit te luisteren. Wat blijkt? Er staan twee nummers op die door Jeff Lynne zijn geproduceerd. Niet verkeerd, maar iedere muziekliefhebber weet dat Lynne vooral vroeger vaak de neiging had de zaak zo vol te produceren dat het leek alsof de artiest de nieuwe leadzanger van ELO was geworden. En daar houd niet iedereen van.
.

avatar van Jan Wessels
nlkink schreef:
Op een gegeven moment denk je dat je naar ELO zit te luisteren. Wat blijkt? Er staan twee nummers op die door Jeff Lynne zijn geproduceerd. Niet verkeerd, maar iedere muziekliefhebber weet dat Lynne vooral vroeger vaak de neiging had de zaak zo vol te produceren dat het leek alsof de artiest de nieuwe leadzanger van ELO was geworden.




Girls Talk is een geweldig nummer van hem. Van de oudere nummers zijn I Hear You Knockin' en Sabre Dance nog altijd prijsnummers. "Onze" BZN (toen een stukje harder dan in de latere "Mon Amour" bezetting) had ergens in die tijd ook een soort Sabre Dance nummer: Barbers Rock

Gast
geplaatst: vandaag om 08:15 uur

geplaatst: vandaag om 08:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.