AB & Daru - A.W.I.P. (2009)

Alternatieve titel: A Work in Progress

R&B / Funk
Label: INnatesounds

1. A.W.I.P Intro (0:41)
  2. Soultro (3:25)
  3. Soul Can You Feel Me (4:26)
  4. Voicemail (2:34)

met eLZhi

5. Dirty Soul (3:24)

met T3

6. Pure as an Angel (1:50)
  7. A Work in Progress (3:02)
  8. All Alone (1:13)

met Black Milk

12. I Need It (3:45)
  13. Gossip (3:57)

met Olu Burrell

14. A.W.I.P. Closure (1:24)
  15. You Know the Place (2:25)
  16. Hindsight (1:58)
avatar van pascal83
Kemm, kan je iets over dit album zeggen?

avatar van kemm
Ja hoor! Ik ben dit gaan luisteren n.a.v. de eerste singles die al een tijdje te beluisteren waren: 'On Deck' en 'Soul Can U Feel Me', 2 fantastische nummers. Ik was aangenaam verrast door het album, omdat het nogal de look heeft van een snel ineen geflanste mixtape, maar dat is het allerminst. Het is een soort van nieuwe R&B/Soul-style in de stijl van Raheem DeVaughn of Dwele, maar dan meer Hiphop en Funk oriented. AB is de vocalist, die een erg speciefieke stem heeft die nogal snel kan gaan vervelen, maar doordat hij er erg mee weet te variëren blijft het interessant (ook de gastrappers dragen daartoe bij). Op zijn best klinkt hij bijna als D'Angelo! Daru zorgt voor de funky beats/producties en heeft op dit album een frisse soud te pakken.
Niet dé release van het jaar, maar in z'n totaliteit zeker een sterk album. Genoeg voor mij om deze heren te blijven volgen.